Izveštaj mi je poslat u formi linka: https://www.docdroid.net/mTedWhk/insp.pdf.html

Izveštaj predstavlja kompletnu analizu SCnet poslovanja za period od 2010 do 2014, i ja mogu samo da pohvalim inspektora zbog odlično odrađenog posla. Sam izveštaj nudi uvid u celokupno poslovanje SCneta, nešto što do sada nismo imali prilike da vidimo i pruža nam uvid u brojke koje do sada ni jedan predstavnik SCneta nije izneo u javnost, kao što ni jedno odgovorno lice nije iznelo u javnost da je SCnet bio predmet provere tržišne inspekcije. Preporučujem svima da pročitaju dotični izveštaj. Zbog obimnosti samo izveštaja ja ću samo da navedem neke od bitnih stavki i važne za nas zaključke inspektora.

Na dnu imate skraćenu analizu izveštaja ako vas zanima samo najbitnije (hvala Superhiku).

Inspekcijski nadzor

Republički tržišni inspektor je od 24.09.2014. do 13.10.2014 vršio kontrolu SCnet-a – Shopping Center Network AD kako je registrovan u APR-u. Predmet kontrole (i za nas najzanimljivije) bilo je da li kompanija postupa po zakonu o trgovini, zakonu o zaštiti potrošača i zakonu o oglašavanju.

Tržišni inspektor je postupao po nalogu za inspekcijsku kontrolu (strana 2) koji se odnosio na prethodne zakone kao i proveru poslovanja da li reklamira ili podstiče piramidalnu trgovinu.

Od prisutnih lica sa strane SCneta bili su Marina Horvatić (ekonomista, menadžer firme) i Verica Vlah čija firma vrši knjigovodstvene usluge za SCnet.

Odmah u startu inspektor iznosi da se SCnet lažno predstavlja kao udruženje potrošača i time obmanjuje javnost, što se naravno kosi sa odredbama zakona o zaštiti potrošača.

Inspektor je ustanovio da na dan 02.11.2013 SCnet ima ukupno 35 akcionara, a najveći pojedinačni akcionari bili su tada Robert Paušić sa 23% akcija, Dragan Fratrić sa 15% i Ljiljana Žiropađa sa 14%. Proizilazi da je Paušić ostavio 34 akcionara na cedilu svojim odlaskom iz SCneta i formiranjem sopstvene firme SCnet Partners. Pitanje je zašto ga već nisu tužili do sad, jer ipak to nije mala brojka akcionara koji su oštećeni rasturanjem firme od strane najvećeg akcionara.

Startovalo se nekada sa pet većinskih akcionara a svelo na tri u 2013, od čega još uvek nije jasna uloga Žiropađe. Kako je meni bar saopšteno, njega uloga u radu scneta je figurativna, detalji šta to konkretno znači nisu još uvek poznati. Da se ja pitam pozvao bi na odgovornost sve koji su učestvovali u radu i promociji ma koliko mizerna ili minimalna bila njihova uloga.

Da krenemo dalje, prvo od strukture članova / saradnika. Za početak mali podsetnik https://web.archive.org/web/20130402180524/http://scnetsrbija.com/ – arhiva stranice scnetsrbija(tačka)com . Tada je navedena brojka članova: 192022. To je za 2013 godinu dok su tokom 2014. na svim webinarima i seminarima Paušić, Fratrić, Ličinar, Miletić isticali da SCnet ima preko 200.000 članova.

A izveštaj inspektora daje nam sasvim drugačiju sliku (strana 11):

66.056 ukupan broj članova

12.218 broj aktivnih članova od čega su:

  • Pozicija 1: 11,973
  • Pozicija 2-7: 245
  • Poziciju 7: 3 – činili ih Robert Paušić, Dragan Fratrić i Nikola Miletić.

Da se podsetimo šta je pre par godina napisala jedna Maja, što je vatreno branila svoj SCnet „biznis“.

Maja Vučković

27/05/2015 u 17:29

Odgovorila sam na sva postavljena pitanja, a to što ne možete da povežete gde se u mom izlaganju nalaze odgovori na vaša pitanja, kao i šta su moji argumenti, dovoljno mi govori o inteligenciji. Svaka osoba koja se sa svojim jedinstvenim matičnim brojem građana registruje u sistem dobiće svoj jedinstveni ID broj, tako da je cifra od oko 285 000 članova egzaktna i validna, naravno, nisu svi aktivni, niti su svi potrošači, niti svi saradnici posećuju seminare, ali uvek mogu da preslašuaju seminar ukoliko nemaju vremena ili novca da ga posete.

Pitam se da li se Maja probudila nakon dve godine ako je još uvek u SCnetu, i kako bi ona komentarisala ne samo ovaj izveštaj već i optužbe bivšeg suvlasnika firme Fratrića, da je Robert Paušić proneverio silna novčana sredstva firme SCnet AD dok je bio direktor u periodu od leta 2014. do septembra 2016.

Isto tako me zanima da li su Maja, Griva i ostali drveni advokati SCnet-a znali za ovu podelu na aktivne i neaktivne članove. Jedva čekam da čujem njihove stavove u vezi navoda iz izveštaja

Da se vratim malo na ove brojke. 245 osoba od 12218 je napredovalo u „karijeri“. Procentualno to je 2% od ukupnog broja aktivnih članova. Kad se vratim unazad u tu 2014, brojka od 245 karijerista se uglavnom poklapa sa brojem prisutnih na jutarnjim webinarima. Tada ih je bilo oko 330 prisutnih uz manje varijacije. Isto važi i za seminare i velika okupljanja koja su tih godina bila organizovana u Srbiji. Po snimcima i iskustvima drugih, broj prisutnih nikada nije dostigao neku veliku cifru tipa 800-900 ljudi. Tako da se broj članova u poziciji 1 – 11973 nikako ne uklapa u sve do sad viđeno.

Ako bi gledao samo jutarnje treninge sa vikend seminarima kao neki pokazatelj, od kraja 2014 do kraja 2015 godine, broj članova se osetno osipao. Sa 330 palo se na 220, što se poklapa sa odlaskom Nikole Miletića (pisao u njemu posebnoj temi, inače prva 7ca SCneta koja je otišla), sukobom između dvojice glavonja SCneta Paušića i Fratrića, gde ovaj drugi sa svojom ekipu osniva Talion Sistem, ali ostaju kao zajedno kako ne bi pravili pometnju. 2016te trend odlaska se nastavlja (Feliks Kojadinović napustio firmu), broj članova prisutnih na jutarnjim treninzima varira izmešu 120 i 150 praćeno zaoštravanjem odnosa između Fratrića i Paušića. Fratrić na svom fejsbuk nalogu proziva Pašića prevarantom i smatra da pomenuti zaslužuje zatvor.

U septembru 2016. Fratrićeva ekipa smenjuje Roberta Paušića sa mesta direktora (iskoristili trenutak kad je bio van Srbije) pa pomenuti napušta SCnet AD i formira SCnet Partners u koji dovlači preostalo verno stado. Od oktobra 2016. pa do danas 2017. broj prisutnih na jutarnjim webinarima je oko 120. U poslednjih nekoliko nedelja ta brojka stagnira i polako sve više pada ispod 100.

Glavno pitanje je gde se izgubilo tih 11.973 aktivnih članova ? U stvari, da preformulišem pitanje, odkud SCnetu 12218 akitvnih članova, kad nikada za sve ovde godine nisu uspeli ni 10 deo te brojke da dovuku na neko veće domaće ili inostrano okupljanje. Po svemu što sam video svih ovih godina, jedini logičan zaključak pod uslovom da su brojke tačne (jer bi u suprotnom značlo da su slagali inspektora), jeste da cifra od 12.210 aktivnih članova, predstavlja ukupan broj svih članova SCneta, ne samo iz Srbije, već iz okolnih država. Celokupna cifra od 66,056 članova je skoro pet puta manja od reklamiranih, a od te cifre isto pet puta manje aktivnih…Izgleda da je inspektor propustio da im postavi to pitanje: „a gde su vam reklamiranih 200.000 članova“ ?

Već godinama pišem i stojim iza stava da je izuzetno mali procenat „uspeha“, manji od 1% u MLM-u. Izveštaj tržišnog inspektora za SCnet je samo potvrdio moje reči:

Karijera 2: 1,2%

Karijera 3: 0,36%

Karijera 4: 0,26%

Karijera 5: 0,04%

Karijera 6: 0,03%

Jedino nedostaje ukupna zarada po karijerama da bi ovaj izveštaj bi identičan Američkim izveštajima.

Sve kompanije Mrežnog Marketinga, ne samo SCnet, su netransparentne, nikad ne iznose proverljive brojke i statističke podatke osim u slučaju da ih državni organ natera da objave ili dostave informacije toga tipa (bar je tako u Americi). Jedan SCnetovac (prepoznaće se sam) napravio je neka suluda poređenja sa tenisom, pevanjem, politikom (??) i na kraju izneo zaključak (citiram):

MLM – moraš biti uporan, raditi na sebi, imati cilj, uspeva u 3% slučajeva, pa neka je i 1.5% šanse da budeš milioner, a bar još 15% šanse da budeš slobodan, da živiš život dostojan čoveka.

Ako ćemo da uporedimo, u MLM-u, ako uzmemo 1,5% u odnosu na tenis i 0,000013% imaš 1.125.000 puta veće šanse da uspeš, 75 puta veće šanse u odnosu na pevanje i 1.150 puta u odnosu na bavljenje politikom.

Još jedan primer kako se u mrežnom marketingu navode notorne gluposti, porede neporedive stvari i daju neproverene informacije za koje svaki normalan čovek ne može a da se ne zapita odakle ih samo izvlače (iz donjeg dela leđa po svemu sudeći). Pozivam dotičnu indiviuu, jer znam da i on prati ovaj blog da sada napiše neki tekst povodom ovog izveštaja inspektora. Da vidimo na koji način će oprati konkretne brojke SCnet-a.

Opet ću se vratim na broj od 12218 aktivnih članova. Svako od njih je potpisao Ugovor o zastupanju sa kojim se slaže da uplaćena sredstva tj. avans ne može da povuče nakon što naruči PP – pravo na profit. Sva sredstva koja se nađu na podračunu angažovanih depozita nakon uplate na privremeni račun po Pravilima rada u SCnetu NE MOGU SE ISKORISTITI na bilo koji drugi način niti vratiti saradniku. Plus ima ograničenje od 3 godine, dok SCnet vrhuška može slobodno da raspolaže sa svim uplaćenim sredstvima BEZ OGRANIČENJA, BEZ KRCKANJA. Koliko njih (12218) je uplatilo avans, da bi potom napustili SCnet ? Antiprevarant je nekoliko puta postavio to pitanje, gde je isto tražio da se objasni šta se dešava sa parama ljudi koji su napustili/odustali od SCneta. Njemu nisu pružili odgovorili ali valjda je sad svima jasno ko prisvaja sav taj novac.

Na nekoliko mesta na internetu, a ne samo na ovom blogu smo diskutovali i upozoravali o ovom aspektu „poslovanja“, naročito delu kada su SCnet promoteri tokom vrbovanja izostavljali taj bitan deo, nego su govorili u stilu: „uplaćena sredstva su vaša koje možete iskoristiti tokom kupovine“.

Podračun akumulacije (strana 13 i 14) – sredstva od potrošnje akumuliran kod firmi partnera se može iskoristiti isključivo kod kreiranja Prava na Profit – PP i ne mogu se trošiti na drugi način. Čuvena potrošnja sa MLM paketom koju Robert Paušić i prateća ekipa reklamira kao nešto najbolje što postoji na svetu. Tržišni inspektor je primetio mnogo toga tu ne štima pa je metodom slučajnog uzorka utvrdio je sledeće:

  • Cerna Geza izvršio kupovinu u periodu od 18.11.2013 do 24.09.2014 u vrednosti od 34.912,63 dinara, prosečno 3500 mesečno i ostvario akumulaciju od 98,74 dinara.
  • Dušan Saša u periodu od 15.12.2012 do 24.09.2014. ostvario kupovinu roba i usluga u iznosu od 175.258,68 dinara, prosečno godišnje od 95.000 i ostvario akumulaciju od 964,32 dinara.

Potom je zatražio da mu se izračuna koliko je aktivnih saradnika ostvarilo Pravo na Profit, čuveno PP (strana 17 tabela 7) putem računa aukumlacije. Zaključak inspektora je da je samo 148 saradnika (1,21% od ukupnog broja aktivnih) ostvarilo pravo na profit iz akumulacije-potrošnje.

Komentar: Već godinama pričamo da je potrošnja nebitna i eto crno na belo dokaza….

Inspektor se zatim bacio na razotkrivanje tokova novca u SCnetu. Naime: do 24.09.2014. na račun prava na profit preneto je 221.098.816,08 dinara dok su na račun akumulacije preneta sredstva u ukupnom iznosu od 1.698.528,70 dinara, što je 0,77% u poređenju sa stanjem kupljenih PP-a.

Na strani 19 izveštaja utvrđeno je da SCnet raspolaže daleko većim sredstvima uplaćena na ime prava na profit nego što je promet ostvaren kod trgovaca-firmi partnera.

Ova okolnost posebno dobija na značaju kada se ima u vidu da saradnik SCnet Serbia AD sredstva na Podračunu angažovanih depozita zbog postojećih ograničenja praktično i ne može u potpunosti iskoristiti kao Avans (objašnjeno tačkom 12. Zapisnika), a ova sredstva ne može ni povući sa računa (Izjava Saradnika).

Na strani 20 izveštaja, inspektor utvrđuje, citiram: „Iz naprednog navedenog izvodi se zaključak da težište izgradnje mreže SCnet Serbia AD, iako je nesporno da postoji ‘realna kupovina’, nije na ‘kupovini radi zarade’ već je težište na uplati prava na profit i na širenju mreže saradnika, kroz ubeđivanje i njihovo uključenje u SCnet takođe uplatom prava na profit radi sticanja pozicije u sistemu i zarade zavisne od te pozicije„.

Po meni jedan od najbitnih aspekta izveštaja jeste demontiranje celog sistema i besmislenost parole „zaradite kupujući“ gde je inspektor utvrdio na primeru Cerna Geze, da pomenuti treba da ostvari kupovinu kod firmi partnera u iznosu od 19.205.962,50 dinara ili u narednih 29 meseci u iznosu od 654.000,43 dinara kako bi u potpunosti iskoristio svoj avans u roku od 3 godine.

Potom je inspektor prošao kroz ukupna sredstva SCnet Saradnika u iznosu od 221.098.816,08 dinara i izračunao da je potrebno ostvariti promet kod trgovaca u visi od 11.054.940.804,00 dinara ili na godišnjem nivou od 3.684.980.268,00 dinara kako bi sve svi avansi iskoristili u predviđenom roku.

Na strani 23 i 24 inspektor na osnovu prethodnih kalkulacija zaključuje: „…navedeno jasno ukazuje da izvor finansiranja u Privrednom društvu „SCnet Serbia AD“ nije realan promet robe i usluga ostvaren kod trgovaca – partnerskih firmi već zarada SCnet Serbia AD, a prvenstveno članova SCnet sistema u najvećoj meri zavisi od učlanjivanja novih saradnika i širenje mreže zasnovano na uplati sredstava na ime „prava na profit“. Jasno je da je osnovna koncepcija rada SCnet Serbia AD u kupovini „prava na profit“ (sredstva Avansa, ostvarena prenosom sredstava sa privremenog računa), a ne u realnom prometu, jer pomenuta sredstva, prema Pravilima rada u SCnet sistemu, ne mogu biti u potpunosti iskorišćena (zbog iznosa potrebne kupovine, roka korišćenja) kao avans za kupovinu robe/usluga kod trgovaca – partnerskih firmi, što ova sredstva ne čini Avansom/Akontacijom već se radi o kupovini „prava na profit“ radi zarade.“

Koliko puta smo do sada spominjali da su te fantomske pozicije osnov ove piramidalne prevare da bi nas Maja, Ivan, Griva i ostali ubeđivali da to nije tačno. Molim dotične drvene advokate da nam sad objasne sve podatke navedene u ovom izveštaju. Željan sam da čujem kako će opravdati brojke koje su zaposleni/ovlašćeni iz SCneta sami predali inspektoru. Izgovor da se radi o netačnim podacima je isključen u samom startu.

Na poslednjim stranicama izveštaja (24, 25 i 26), inspektor utvrđuje da li je rad SCnet-a u skladu sa zakonom. Prvo se na udaru našao zakon o oglašavanju gde je inspektor utvrdio da je deklarisanje Privrednog društva SCnet Serbia AD da sav prihod nastaje od realnog prometa robe i usluga kod partnerskih firmi u suprotnosti sa članom 4 Zakona o oglašavanju jer je već zaključio da se prihod ne formira samo od realnog prometa već postoje druge vrste uplata kao što je famozno pravo na profit.

Potom da li se poslovanje firme se kosi sa članom 52. zakona o trgovini. Evo da se podsetimo kako on glasi:

Zabranjeno je organizovanje, obavljanje, reklamiranje i podsticanje piramidalne trgovine.

Piramidalna trgovina, u smislu ovog zakona, predstavlja trgovinu kojom se kupcima omogućava kupovina robe ili usluge isključivo od lica uključenih u lanac ili mrežu preprodaje robe ili usluga (članovi mreže), i to kada prodavac uslovljava kupovinu:

1) obavezom plaćanja članarine ili druge naknade organizatoru mreže ili drugom članu mreže;

2) obavezom kupovine iste ili druge robe u količini ili vrednosti za koje prodavac zna ili mora znati da su nerazumno visoke;

3) obavezom nalaženja drugih lica koja će se baviti preprodajom robe iz ponude prodavca, ako je pravo na nagradu za nalaženje tih lica uslovljeno prethodnim plaćanjem ili davanjem posebne naknade prodavcu;

4) odricanjem od prava na povraćaj kupljene robe/usluga pod razumnim uslovima, iako je kupcu moguće da ih vrati u stanju u kojim ih je primio.

Uslovljavanje iz stava 2. tačka 4) ovog člana postojaće i kada prodavac propusti da obavesti kupca o njegovom pravu na povraćaj robe najkasnije prilikom zaključenja ugovora o prodaji.

Sad da citiram delove izveštaja (strana 3, 24 i 25):

Strana 3 – SCnet lažno predstavlja kao udruženje potrošača i time obmanjuje javnost, što se naravno kosi sa odredbama zakona o zaštiti potrošača.

SCnet se deklariše da prihod ostvaruje iz realne potrošnje članova sistema a inspekcijska kontrola utvđuje da zaradu Saradnici SCnet Serbia AD prvobitno ostvaruju kupovinom pozicija u sistemu po osnovu uplaćenih „prava na profit“ (na dan 24.09.2014. iznosilo 221.098.816.08 dinara). Iako se u Pravilima rada i na sajtu SCnet Serbia AD navodi da je osnov zarade potrošnja članova, zarada članova u SCnet Serbia AD u većoj meri zavisi od učlanjivanja novih članova i kupovina prava na profit od stane novouključenih lica, tako da je osnovni poziv budućim članovima mreže usmeren na uključivanju u mrežu SCNet kupovinom prava na profit kao načinom da koji će da ubrza zaradu člana u sistemu.

Privredno društvo SCnet Serbia AD se oglašava i deklariše kao u sistem u kome se članarina ne plaća ali je u praksi drugačije, da bi mogao da se uključi u građenje mreže SCnet, saradnik koji potpiše ugovor o Zastupanju mora da poseduje lično pravo na profit koje ne ostvaruje kroz akumulaciju već isto stiče tzv. uplatom Avansa/Akontacije – koju ne može u potpunosti iskoristi, povući.

Sredstva saradnika SCnet Serbia AD koja su prebačena na ime kupovine prava na profit u odnosu sredstava akumulacije iskorišćena za formiranje prava na profit čine preko 99% ukupnih sredstava iz kojih su formirana pravan ana profit.

Nakon aktivnog uključenja u mrežu SCNet Serbia AD saradnici su u obavezi da šire mrežu regrutacijom novih članova koje se upravno zasniva na kupovini prava na profit jer jedino na taj način Saradnik SCnet Serbia AD može da iz provizije zaradi i vrati uloženo a nikako iz realnog prometa – kupovinom robe/usluga kod trgovaca-partnera firme.

Trik pitanje: da li primećujete neke sličnosti sa citiranim delovima izveštaja i gore navedenim članom zakona ?


Neki moj zaključak za kraj: i pored mog insistiranja, nisu mi dati razlozi zašto se ovaj izveštaj sad nalazi javno dostupan i zbog čega nije ranije dostavljen/objavljen. Imam nekoliko nagađanja na tu temu:

  1. Zbog sudskog procesa protiv SCneta za koji smo saznali da je zastareo….
  2. Pa se sad mora pokazati da je sektor tržišne inspecije radio svoj posao kako treba – što je nesporno jer izveštaj daje konkretne i neoborive podatke o načinu „poslovanja“ SCNeta
  3. Prethodna tačka automatski povlači sa sobom pitanje: Ko je onda odgovoran zašto ovo kvazi udruženo potrošača nije zabranjeno a odgovorni kažnjeni ?
  4. Kao odgovor na 3. nameće se odgovor da je pravosuđe glavni krivac – što ima neke logike, jer pravosuđe u Srbiji je katastrofalno, ali bi ipak trebalo da ministarstvo trgovine može nešto da odradi konkretno po tom pitanju a ne da se čeka pravosuđe
  5. Ništa od navedenog, razlozi objavljivanja ovog izveštaja su poznati samo anonimnoj osobi koja mi je dostavila link ka izveštaju.

Moja preporuka je da svako sačuva kod sebe kopiju izveštaja, jer lako može da se desi da bude uklonjen ili obrisan u narednom periodu. Ja sam odličio da ga predstavim ovako kako mi je dat iz predstrožnosti.

A sad da čujemo predstavnike SCneta, bivše i sadašnje, šta ima da kažu na konto ovog izveštaja.

Miletić sa mikrofonom, u pozadini Fratrić i Paušić

Pozivam Nikolu Miletića, čuvenu bivšu sedmicu scneta, i nekadašnjeg člana nadzornog odbora SCnet Serbia AD da pruži svoj komentar, ako ima petlju. Toliko je bar dužan svima koje je uvukao u ovu prevaru. Sledeći tekst na kome radim će se baviti baš njim i njegovim mlm-scnet „uspehom“ pa eto mu prilike da iskomentariše nešto u svoju odbranu, pod uslovom da ima vremena sad kad promoviše Amway i izigrava eksperta u Teodosijevićevom „Klubu uspešnih“.


Skraćena analiza (autor Superhik):

Razotkrivajući dokument, studiozno napisan od strane republičkog tržišnog inspektora koji je imao potpuni uvid u finansijsku dokumentaciju. U potpunosti potvrđuje sve ono vezano za SCNet o čemu si pisao godinama i daje svima nama kredibilitet pred sumljičavim posetiocem bloga.  Konačno imamo egzaktne podatke o broju članova, ostvarenom prometu kod partnerskih firmi, datim „avansima“, plaćenim seminarima, što nam daje bogatu osnovu za razne analize.
.
Meni je, recimo, interesantan podatak da su u posmatranom periodu (2010. do 24.09.2014.) članovi za edukativne seminare uplatili 19.571.870din (tabela 4a), a da je u istom periodu ostvareni promet sa trgovcima – partnerskim firmama 364.008.854din (zbir kolone potražuje iz tabele 3), što znači da su članovi samo na ime seminara uplatili 5,38% ukupno ostvarenog prometa što u potpunosti neutrališe rabat koji ostvaruju kao samoproklamovano „udruženje potošača“ (a posebna je priča što bi te rabate u najvećem broju slučajeva mogli da ostvare, ali i zadrže i bez članstva u SCNetu). Nameću se logična pitanja: zašto se nije išlo do kraja, zašto javnost nije obaveštena?
.
Ipak, mislim da ne treba ići isuviše u detalje. To treba ostaviti za diskusiju, ako do nje uopšte i dođe, pošto ne očekujem da se branioci MLM sistema oglašavaju povodom ovog dokumenta. Možda samo kratko tipa: prošlo je dve ipo godine, a i dalje postojimo, nismo zabranjeni, ni kažnjeni, čak ni pravosnažno osuđeni za bilo šta – znači radimo po zakonu, rastemo i odlično zarađujemo…
Bitno je naglasiti da je zapisnikom je inspektor konstatovano sledeće:
  • Privredno društvo „SCNet Serbia AD“ iako se oglašava kao udruženje potrošača, nije registrovano kao udruženje potrošača u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača i na taj način se lažno predstavljaju i obmanjuju javnost.
  • SCNet se oglašava i deklariše kao sistem u kome se članarina ne plaća, ali je u praksi drugačije. Odnosno da bi se uključili u mrežu saradnika „SCNet Serbia AD“ 98,8% saradnika je to učinilo takozvanom uplatom „avansa za buduću kupovinu“, što u praksi predstavlja nepovratnu kupovinu „prava na profit“.
  • Sistem je namerno pravljen tako da se uplaćena sredstva ne mogu realno nikada iskoristiti. Daje se primer člana koji je za pravo na profit uplatio 379.902dinara. Da bi u celosti iskoristio celokupnu svoju uplatu ovaj član bi morao najkasnije u roku od 3 godine kod trgovaca partnera da obavi kupovinu za približno 19 miliona dinara. U realnosti je u periodu od 10 meseci od ulaganja izvršio kupovinu robe/usluga kod trgovaca partnera u ukupnom iznosu od 34.912,63dinara i ostvario akumulaciju od svega 98,74dinara. (Što znači da je ovaj član, kao i svi ostali koji nisu vični vrbovanju drugih, na dobrom putu da nepovratno izgubi svoj novac)
  • Nakon aktivnog uključenja u mrežu „SCNet Serbia AD“ saradnici su u obavezi da šire mrežu regrutacijom novih članova, koja se upravo zasniva na kupovini „prava na profit“, jer jedino na taj način saradnik može da iz provizije zaradi i vrati uloženo, a nikako iz realnog prometa – kupovinom robe/usluga kod trgovaca- partnera firme.
Advertisements