Šta je Multi Level Marketing ?

Odgovor na pitanje šta je MLM (mrežni marketing) pruža nam ova izuzetna analiza, koju je odradio David Brear iz Velike Britanije. Gospodin Brear već 20 godina radi na demistifkaciji bajke mrežnog marketinga.


Ova analiza formulisana je kako bi pokrenula kritičke i posmatračke sposobnosti svih naivnih osoba koje prilaze Multi Level Marketingu sa opasne (subjektivne) tačke gledišta gde misle da se radi o poslu, a ne sa sigurne (objektivne) tačke gledišta gde realno nemaju pojma šta je MLM.

Više od pola veka proverenih dokaza, ukazuje van bilo kakve sumnje da:

  • fenomen koji se pogrešno shvata, popularno poznat kao marketing na više nivoa (multilevel) nije ništa drugo do apsurdna, neracionalna, kultska, ekonomska pseudo-nauka zlonamerno dizajnirana da privuče neoprezne ljude u de facto ropstvo, odvoji ih od spoljne realnosti ne samo da bi im oduzela novac, nego isto tako ih namami da nesvesno vrše ulogu mamca tako da privuku druge neoprezne osobe u istu zamku (naročito njihove prijatelje i članove porodice).

 

  • izmišljen impresivno-zvučno-žargonski-termin MLM je varljivi naziv za izgrađen scenario kontrole, osmišljen i predstavljen kao realnost od strane pokretača i njihovih saradnika, dupliran od strane drugih velikih i malih organizovanih kriminalnih grupacija (skrivajući se iza lavirinta legalno registrovanih korporativnih struktura), da isključi kritičke i procenjivačke sposobnosti žrtava i neopreznih posmatrača, kako bi pokrenuli i raširili serijal „okrivimo žrtvu“ dugoročnih prevara (eng. Long Con) – unapred nameštenih tržišnih prevara poznatijih kao piramidalne šeme (presvučene u odoru poslovnih ponuda za direktnu prodaju) i sa njima povezanim finansijskim prevarama (presvučene u treninge i motivaciju, „unapredite sebe“, „programi za obuku“, „kako do novih prospekta“, „novih lidova“ itd..).

 

  • osim zanemarljivo malog broja varalica (čija je uloga u dugoročnim prevarama da se pretvara kako svako može postići finansijsku slobodu jednostavno prateći njihov neverovatan primer i potpunim dupliranjem plana korak po korak za regrutaciju i samokorišćenje proizvoda/usluga), skrivena ukupna stopa neto gubitka za učešće u takozvanim MLM poslovnim prilikama je uvek bila efektivno 100%.

Dugoročna prevara (eng. Long Con) je oblik prevare tako dizajniran da iskoristi postojeća uverenja žrtve i njene instinktivne želje, i zavede ja da poveruje kako ima potpunu slobodu u svome izboru i odlučivanju. Dugoročne prevare obuhvataju izgrađen scenario kontrole koji se predstavlja kao realnost tokom dužeg perioda. Kao pozorišne predstave, dugoročne prevare se pišu, režiraju i izvode. Uključuju glavne i sporedne uloge, kao i rekvizite, setove, kulise, kostime, skripte i slično. Skriveni cilj dugoročne prevare je da ubedi neoprezne da je laž činjenica, a činjenice laž, dok progresivno odseca žrtve od spoljne realnosti. Tim putem, žrtve nesvesno ulaze u predstavu prateći kontrolisan scenario i (u lažnom očekivanju da će biti nagrađeni) ostaju bez velikih suma novca i dragocenosti. Uobičajeno, žrtve dugoročne prevare mogu toliko da zastrane da zapostave svoje obrazovanje, studije, radna mesta, karijere, isprazne svoje bankovne račune…i/ili mole, kradu, pozajmljuju novac od prijatelja, porodice, zadužuju se u kreditima, prodaju pokretnu i nepokretnu imovinu itd..

Namamljivanje izgrađenim scenariom kontrole, koji je fundamentalan za sve tržišne prevare – je da učesnici mogu ostvariti zaradu tako što će prvo priložiti sopstveni novac kako bi učestvovali u profitabilnoj poslovnoj ponudi, ali koja je iza kulisa ekonomski neisplativ lažnjak zbog činjenice da je (navodna) prilika nameštena tako da ne stvara značajne ili održive prihode, osim onih koji proizilaze od zavedenih učesnika. Već više od 50 godina, Multi Level Marketing prevarantima je dozvoljeno da šire unapred nameštene tržišne prevare nudeći beskrajnim lancima žrtava razne banalne ali preskupe proizvode/usluge u zauzvrat za nezakonite i unapred izgubljene investicije, na ime da MLM proizvodi/usluge se mogu dalje preprodavati za profit u veliki količinama preko rastućih mreža distributera. Međutim pošto se MLM produkti/usluge ne mogu regularno prodati široj javnosti za profit u značajnim količinama (na osnovu ponude i potražnje), MLM učesnicima se u stvari delio samo delić njihovog limitiranog novca koji su uložili u šemu (u lažnim očekivanjima o zaradi).

Zato u MLM prevarama, uloga proizvoda i usluga je da sakriju šta se stvarno dešava iza kulisa – rad nezakonitog, suštinski lažnog, falsifikovanog i nameštenog tržišta gde niko osim zaposlenih/unajmljenih radnika MLM-a ne ostvaruje zaradu, jer neobavešteni (prolazni) saradnici/učesnici ne znaju da je tržište u stalnom stanju kolapsa i zahteva da njeni (prolazni)saradnici/distributeri/učesnici stalno traže nove učesnike (de facto robove) koji će finansirati iluziju stabilnosti i održivosti.

U međuvremenu (glavna) manjina upravlja svojom dugoročnom prevarom – zarađujući velike profite prodajom precenjenih proizvoda/usluga kroz namešteno tržište i kontrolisanjem/zadržavanjem svih ključnih informacija u vezi stvarnih, katastrofalnih, stalno promenljivih rezultata iz beskrajnog lanca svojih de facto robova.

Iako su najviše uobičajene pilule/lekovi za sve i svašta, vitamini i dijetetski suplementi, kućna hemija i kozmetički proizvodi, može da se koristi bilo koji proizvod, ili usluga, kako bi se napravila tržišna prevara. Tako su se neke od MLM prevara sakrile iza poznatih tradicionalnih brendova (ponuđenih po visokim fiksnim cenama), dok su druge MLM prevare u svoje kontrolisane scenarije uvrstile „cashback/popuste“, „putovanja“, „osiguranja“, „energetske/prevozne/komunikacione usluge“ i „kripto valute“.

Bez obzira kakav se „izuzetan“ proizvod/usluga koristi kao mamac, u prevari mrežnog marketinga, nikad nije predstavljao značajan ili održiv izvor prihoda, osim beskrajnih lanaca „ugovoraca“ u fantomskim MLM kompanijama. Ove kompanije se uvek pretvaraju da njihovi proizvodi su visokog kvaliteta, sa opravdanom cenom i da bilo ko spreman da se potrudi može prodati proizvode/usluge za profit preko naraslih mreža distributera na osnovu ponude i potražnje. U realnosti, glavni razlog zašto su kupci samo prolazni MLM ugovorci (a ne šira javnost) je zato što su obmanuti da nesvesno zaigraju po već spomenutom kontrolisanom scenariju koji stalno govori da kroz redovnu sopstvenu potrošnju i regrutovanje drugih lica da rade to isto, ad infinitum (u beskonačnost), svako može ostvariti uspeh (biti nagrađen).

Proučavao sam fenomen Multi Level Marketinga preko 20 godina. Tokom ovog vremena, još uvek nisam našao kompaniju mrežnog marketinga koja je dobrovoljno objavila ključne informacije u javnosti a tiču se proverljivih rezultata takozvane poslovne prilike.

Deo ključnih informacija koje MLM organizatori gledaju da sakriju odnose se na ukupan broj lica koja su potpisala ugovor tokom osnivanja predstavničkih kompanija i stopa trajanja ovih ugovora. Ovo se odnosi na činjenicu da šefovi i branioci MLM-a nikada nisu dobrovoljno izneli:

  • ukupan broj osoba koji su se pridružili MLM kompaniji (i potpisali periodičan ugovor) od samog dana registracije MLM kompanije
  • ukupan broj osoba koji su napustili MLM kompaniju od datuma njene registracije, uključujući ukupan broj osoba koji je prošao kroz MLM kompaniju (bez obzira kako su bili predstavljeni po ugovorima)

U okviru istraživanja MLM prevara, otkriveno je da 50% do 90% učesnika u MLM-u odustane tokom prve godine, i da je veoma malo (manje od 5%) učesnika u mrežnom marketingu ostalo pod ugovorom za duži period (3+ godine). Samo veoma malecni deo jezgra MLM sledbenika je uspeo nekako da dođe do novca i da nastavi u nedogled svoj „biznis“. Najgori primeri odnose se na 20+ nešto godina de facto MLM robovanja.

Ako posmatrate širu statistiku, ukupan odnos napuštanja i neto gubitaka u MLM prevarama rastao je eksponencijalno godinu na godinu. Čak i kada 50% učesnika odustane, kada se pomnoži sa 10, 20, 30 godina, znači da efektivno svi koji su se učlanili u MLM eventualno odustali. Na 90% odustajanja godišnje, odnos napuštanja i neto gubitaka mnogo brže dostiže stopu od 100%.

Amway prevara operiše od 1959, Herbalife od 1980. Desetine miliona osoba je u tajnosti isceđeno samo od strane ove dve prevare. Kada je Akman počeo sa svojim istraživanjem, ustanovio je da je preko 2 miliona osoba isceđeno od stane Herbalife po godini, ili preko 20 miliona po deceniji. Dok FTC nije započeo svoju istragu svaki od ovih prošlih i sadašnjih Herbalife učesnika je predstavljen u ugovorima kao Distributor.

Kada se rigorozno istraži, proizilazi da je ukupna stopa prikrivenog (od javnosti) neto gubitaka u takozvanim poslovnim prilikama mrežnog marketinga efektivno 100%. Prema tome svako ko tvrdi (ili nagoveštava) da je moguće da se zaradi, pa još i živi od MLM-a, sigurno ne govori istinu i neće pružiti proverljive dokaze koje bi podržale njegove ili njene anegdotske tvrdnje.

Mada je dobar deo MLM kompanija (kao što su Vemma, Fortune Hi-Tech Marketing, Wake Up Now) ugašen od strane regulatora, neke od najvećih prevara mrežnog marketinga (kao što su Amway, Herbalife, Forever Living Products) su nastavile da se kriju u očima javnosti dok decenijama tajno isisavaju novac od desetine miliona učesnika.

Ovo je ključna informacija koju su MLM organizatori i branioci težili istorijski da sakriju, jer ako bi se saznala istina, niko ne bi želeo pri zdravoj svesti i pameti da priđe iole blizu MLM-u.

Zbog činjenice da su MLM prevare gutale, cedile i ispljunule desetine miliona neobaveštenih lica tokom decenija, jednom prilikom sam opisao MLM fenomen kao „socijalni, finansijski i psihološki vrtlog koji je usisao i nastavlja da usisava u sebe milione i milione neinformisanih ljudi širom sveta – potresna činjenica koju mnogi ne shvataju i odbijaju da prihvate“.

Copyright (2018) David Brear


Tekst preveden i dopunjen u saradnji sa Davidom Brearom.

Originalni link: https://mlmtheamericandreammadenightmare.blogspot.com/2018/02/multi-level-marketing-warning.html

O Davidu Brearu biće više reči u narednom tekstu, saznaćete šta je na njega uticalo da postane MLM buster.

Mala napomena:

Na primeru Herbalajfa možemo da vidimo kako izgleda prikrivanje tih ključnih informacija koje se ne iznose u javnost (1:45):

 

 

4 thoughts on “Šta je Multi Level Marketing ?

Add yours

  1. Odličan tekst. Veoma dobar opis MLM – sociološki, finansijski i psihološki vrtlog. Ne zavaravajte se da ste odličan plivač, udavićete se.
    Moja definicija skraćenice MLM je Mala Lobotomija Mozga. To je taj razvoj ličnosti koji potencira svaki MLM – ‘vaš biznis se može razviti samo do granice do koje se razvija vaša ličnost’. U prevodu, MLM biznis će se razviti samo u vašoj glavi, potpomognut maštom i odsustvom logike, zdravog razuma i kritičkog razmišljanja. Inače je osuđen na propast.

  2. Daisy,

    apsolutno tacno.
    Svi oni laprdaju kako se treba razvijati i kako treba uciti,samo niko ne kaze a sta to uce?Ni oni sami ne znaju

  3. Poslednja dva teksta (ovaj+prosli sa listama) treba progurati do vecih medijskih kuca, obrazovati siroke narodne mase. Mozda prevara sa kriptovalutama nije ni najveca ni najopasnija, ali je definitivno najaktuelnija, jer su ‘svi nesto culi o nekim koinima’, ali niko nista zapravo ne zna. Pa prevarantima je olaksano, umesto da ispiraju mozak “musteriji“ upoznavajuci ih sa brendom ili proizvodom, ovde je to sam uspeh i aktuelnost bitkoina vec odradio za njih, na njima je samo da kazu ‘a, cuo si za bitkoin, e ovo je isto to, samo bolje…’

    Samo i Herbalajf da prokomentarisem. Sedim sa lepsom polovinom, gledamo video. Znamo dosta ljudi koji su se zaglavili u tom prasku, svi do jednog su garazni kupci, jureci te poene. I onda razmisljam, da su ulozili toliko vremena, truda i novca, uspeli bi u bilo kom drugom poslu. Ovo je kreirano radi neuspeha maskiranog u ideju prelaska iz nize u sledecu klasu. Vozis Juga? Prodaj Juga, kupi Herbalajf, zovnes neke prijatelje, popijete sejk, pricate, smejete se, samo pozitivno, hejtere izbaci i eto, za samo par meseci vozis BMW. Ili…..se bar slikas pored jednog.

    1. Ja sam od medija odavno digao ruke, bar onih tabloidnih. Od ovih iole ozbiljnijih sam dobio neku malu podršku ali oni su isuviše zauzeti državnom pljačkom da prosto nemaju kadar koji bi se detaljno pozabavio ovom temom. Tako da ostaje samo Google i društvene mreže.

Ostavite komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Gore ↑

%d bloggers like this: