Sem ustaljenih pobornika i zagovornika, i naravno moje malenkosti, red je da malo poslušamo šta drugi kažu o mrežnom marketingu.

Za početak:

Jedan direktor našeg veoma poznatog MLM-a je pisao o pet velikih istina mrežnog marketinga, kao odgovor na tekst sa mog bloga o pet velikih laži MLM-a. Planirao sam da napišem temu o tim istinama ali mislim da  više nema potrebe da se upuštam u objašnjavanje zašto te „istine“ zaudaraju, naročito kad je  Katica to veoma lepo objasnila na svom primeru (citiram najbitnije):

  • nije istina da samo uz mrežni marketing možete da zaradite
  • nije istina da samo uz mrežni marketing možete da putujete po celom svetu
  • nije istina da samo uz mrežni marketing možete da sebi sredite radno vreme
  • nije istina da samo u mrežnom marketingu nemate šefa
  1. Ja nisam u mrežnom marketingu
  2. Nemam radno vreme
  3. Nemam šefa
  4. Ne radim ni za koju firmu
  5. Ne radim 8 sati
  6. Zarađujem od onoga što volim

„To za mene posao nije“

„Iskreno mišljenje ljudi, koji govore da ćeš sve dobiti kroz mrežni marketing je po meni ograničeno mišljenje. To je mišljenje ljudi koji nisu videli da prosto mogu da ostvare svoje snove kroz poslove koje iskreno vole da rade“


Sledeći veoma zanimljiv tekst nam dolazi sa bloga skitarnik.com i glasi: Kako znati da vas neko vrbuje za MLM posao (I ZAŠTO POBEĆI OD POSLOVNE PRILIKE)?

Osoba koja vas vrbuje za MLM verovatno je sa pričom smorila sve svoje bliske prijatelje i rođake i sada traži plen na svakom koraku. Nije važno koliko se dobro poznajete – možete biti na „Dobar dan“ i na „Kako si,šta radiš?“. Mene je lično pokušala da vrbuje i žena koja je sedela pored mene u autobusu. Uvek iste priče – posao iz snova, dobra lova ali i druženje, prijateljstva, sastanci . Osoba koja te vrbuje za MLM će već naći načn da sa tobom stupi u neki vid prijateljske konverzacije. Pri tom će ti reći da sjajno radi i zarađuje i preporučiće ti da odeš na prezentaciju i vidiš o kakvom poslu se radi.

Kad pitaš čime se firma bavi, dobićeš nejasan i nepotpun odgovor u stilu „Komercijala. Dođi i vidi“.

Ukoliko se i pohvališ svojim poslom i zadovoljan si onim što radiš, moći ćeš da čuješ nešto tipa „Uh, kako bi nam značio takav kadar u firmi“.

Realno, magla koju prodaju može biti različite forme, ali je uvek magla. To mogu biti knjige i priručnici, popusti i vaučeri, proizvodi za mršavljenje, za zdrav život, za čišćenje, pa čak i nagradna putovanja. Ono što im je zajedničko jeste da svi oni zahtevaju da odete na sastanak (ok, znam da ne možeš dobiti posao na lepe oči), i to neretko sa partnerom. Jer jedan od vas možda može trezveno da razmišlja i da odvrati onog drugog od posla ili putovanja. I uvek su proizvodi ili usluge drastično precenjeni. Najčešće ih kupuju sami članovi od samih sebe jer zaboga imaju popust. To što kupuju nešto što im ne treba, to je druga priča.

Moja preporuka da svratite na pomenuti blog i pročitate ostatak teksta:

http://www.skitarnik.com/2015/01/kako-znati-da-vas-neko-vrbuje-za-mlm.html


Iz susedne Hrvatske nam dolazi takođe jedan veoma poučan tekst:

Ceo tekst: http://www.mojarijeka.hr/kolumne/ne-zelim-ulaziti-u-vas-multi-level-program/

Kad vam netko spomene posao stoljeća od kojeg se može dobro zaraditi bježite glavom bez obzira. Od njega i od njegovog posla. Kad vam netko ponudi zaradu bez rada, bježite iste sekunde. Nemojte platiti niti kavu koju ste naručili. Nek je plati zombi koji vam je htio pričati o fenomenalnim zaradama njegovih „mentora“. I nek shvati da od cijele te priče od suludih novaca, od ludih automobila, neće biti baš ništa. Jer MLM je prevara. Laž i prelaž. Poklanjanje kao i zlupotreba povjerenja, besmislene ideje, obećanja bez pokrića, visoke cijene proizvoda kako bi se opravdala mreža, stalno nalaženje novih „žrtvi“ te za kraj nagrada: Nisi dosta radio, nisi se dovoljno posvetio poslu, sam si kriv što nisi uspio, trebao si raditi više, morao si raditi 24 sata dnevno, a ne samo 20 sati. Tko ti je kriv što nisi uspio. Sam si kriv. – Podvucimo sad crtu. Jasno, sam si kriv, ako ikad poslušaš ijednog prodavača magle koji ti nudi zaradu bez rada.


Za kraj odličan tekst Istoka Pavlovića, profesora na Fakultetu za medije i komunikacije

Više puta sam bio na prezentacijama na kojima se ljudi vrbuju da uđu u ove „sekte”. Princip je uvek isti: okupi se što više ljudi, uglavnom prijatelji i poznanici postojećih prodavaca, koji su ih tu dovukli s pričom da „imaju nešto što će im promeniti život”. Zatim se na pozornici pojavljuju najuspešniji prodavci iz kompanije, koji su nešto kao motivacioni gurui. Oni pokazuju ljudima slike svojih automobila i vila sa bazenom, i objašnjavaju im kako su i oni počeli tako što su sedeli u publici pre mnogo godina, i onda marljivim radom došli do svega toga. Publika aplaudira, svi klimaju glavama kao hipnotisani. Toliki nivo vere i fanatizma nisam video nikada i nigde.

Za ljude koji su lakoverni i povodljivi ova predstava je sasvim dovoljna da im pomuti mozak. Nažalost, realnost je takva da izuzetno mali broj ljudi uspe u tom poslu da zaradi neki ozbiljniji novac. Ali svi se nadaju da će im već od sledećeg meseca krenuti, i da će uskoro i oni biti uspešni. Ima i onih koji već godinama ništa ne zarađuju, ali im je jednostavno dosadno u životu, i onda im je taj „posao” dobar izgovor za ispijanje kafe i druženje sa ljudima.

Ostatak teksta pročitajte na: http://www.politika.rs/sr/clanak/366121/Pogledi/Multilevel-marketing-kad-se-podvuce-crta

Advertisements