Reportaža ORF-a sa prevodom na srpski jezik postavljena je na Youtube 7. juna 2013. godine. Preko 25000 pregleda za godinu i po dana. 39 pozitivne ocene, 62 negativne. Najveći broj pregleda je iz Srbije, potom Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Slovenije i Makedonije. Dakle cela ex-Yu je zahvaljujući tom video klipu mogla da sazna šta se konkretno krije iza ovog fantomskog nazovi udruženja potrošača.

Do sada se praksovalo ućutkivanje kritike tužbama i pretnjama. Tako je Lyoness nudio novčanu nagradu  u visini od 45000 Švajcarskih Franaka za svaku informaciju o kritičarima i bivšim članovima u Švajcarskoj (koji su javno iznosili svoje lično iskustvo). Na internetu, twitter nalog Lyoness Victims (Lyoness Žrtve) je ugašen zbog navodne povrede vlasničkih prava. Hrvatskom blogeru  su pretili tužbom samo zato što je izneo svoj lični stav u vezi Lyoness-a. Kada su reportaže i video klipovi u pitanju, Lyoness je zloupotrebio DMCA (Digital Millenium Copyright Act) da skine dva video klipa sa Youtube platforme. ORF reportaža je jedan od njih (https://www.youtube.com/watch?v=brcsyMrgAy4). Drugi cenzurisan video odnosio se na TV emisiju Dragons Den, gde je jedan od Lyoness zaluđenika pokušao da uvali svoj „biznis“ pravim investitorima. Kako je prošla njegova prezentacija možete pogledati ovde .

Napomena: Isečak Dragons Den epizode sa Lyoness prezentacijom postao je nedostupan na Youtube, zahvaljujući Sony korporaciji. Celu epizodu možete pogledati na ovom linku. Lyoness prezentacija počinje od 24:45.

Lyoness po običaju nije sedeo skrštenih ruku pa je pokrenuo svoju verziju „anonimnog sajta“ kao odgovor kritici po domaćim i stranim blogovima i forumima, putem kojih su se iznosila iskustva bivših članova, mišljenja kritičara MLM sistema i delili alternativni linkovi za gore pomenute video klipove. Po sistemu „kad već ne možeš da ih cenzurišeš i ućutkaš, onda probaš da ih biješ njihovim oružjem“. Pretpostavljam da su tako mislili u Lyoness-u, kada su pokrenuli svoj PR sajt zvani lyonessscamreview.info (LSR u daljem nastavku teksta). Zašto sam uzeo da se pozabavim analizom sadržaja pomenutog sajta ? Pa da bih ukazao na nelogičnosti i lupetanja koja su tamo iznesena, i zbog toga što sam sajt predstavlja svojevrsnu kolekciju svih Lyoness izgovora do sada, smišljenih sa namerom da zbune sagovornike, da ih dovedu u zabludu i uvuku sa praznim obećanjima.

Za mene se zna da sam ostrašćen protivnik MLM-a, i da smatram da je svaka šema mrežnog marketinga piramidalna prevara (bila ona sa konkretnim proizvodom ili ne). Zaključak o tome svako može sam da donese, dovoljno je da ukuca moj pseudonim u pretraživač i dobiće za rezultat teme u kojima sam učestvovao. Isto važi i za inostrane MLM kritičare poput sajta behindmlm.com i amlmsceptic.blogspot.com . Na drugoj strani, ne zna se šta je pre Lyoness „analize“ radio autor sajta LSR. Ne postoji uvid u njegov minuli rad, niti je isti uveliko poznat na internetu, ali se u samom startu primećuje da autor LSR-a nije ni toliko objektivan i neutralan koliko sam pokušava sebe da predstavi. To je veoma očigledno u prvom pasusu, gde pokušava da objasni kako je uopšte krenuo da se bavi svojim „istraživanjem“.


I started my research into Lyoness some time ago

After months trolling through forums and blogs both positive and negative. Calling up government bodies. Contacting lawyers and cross checking facts, I realized something strange was going on.

1) Most of the negativity I saw online came from small groups of noisy bloggers. Markedly the MLM industry 2) Most of the genuine complaints seemed to be based on people ‘not understanding what they were getting into’ through over zealous marketing by individual members, rather than corporate rip off. 3) Most of the articles I uncovered seemed unapologetically hostile and unusually poorly researched.


On je „primetio“ da se nešto „čudno“ dešava nakon što je proveo nekoliko meseci u istraživanju foruma i blogova, kontaktirao državne službe, razgovarao sa advokatima, upoređivao činjenice. Utvrdio je da:

1) Negativnost najviše potiče od strane nekih sitnih blogera koji se bave MLM industrijom  – autor LSR-a ne navodi o kojim se blogovima i blogerima konkretno radi.

2) Najveći broj kritika potiče od osoba koje nisu razumele u šta se konkretno uvlače, zbog čega su glavni krivci određene individue koje su preterale sa reklamiranjem a ne sama kompanija – ponovo autor LSR-a poteže sa nekom generalizacijom bez navođenja na koga konkretno misli. Ovde se već jasnije vidi da autor LSR-a nateže na MLM stranu, jer je samo u MLM-u običaj da se krivica i odgovornost prebacuje na neodređene individue tj. krivica se svaljuje samo na saradnike.
3) Većina članaka koje je pronašao su krajnje neprijateljski nastrojeni i neuobičajeno loše istraženi – opet autor LSR-a ne navodi na koga ili na šta konkretno misli i koji kriterijum je koristio da bi došao do zaključka do kog je došao, niti mogu čitaoci sami da odrade svoje istraživanje po ovoj tački. Jasno je da autor LSR-a pokušava da nametne sebe kao neki autoritet bez dostavljanja ključnih informacija na osnovu kojih bi čitaoci sami mogli da se uvere u istinitost takvih tvrdnji.

 I have started this page not because I represent Lyoness. I DO NOT.

But because I have spent more time researching this than most people will in a lifetime, I do not put my name to this because I have no wish to be subjected to abuse by those who would rather criticize than look at the facts The facts remain the facts, easily provable with little effort regardless of who I am My job is to simply open your eyes

Autor LSR-a tvrdi da nije pokrenuo sajt zato što predstavlja Lyoness. Još se potrudio da uveća i pocvreni taj deo teksta. Sledećom rečenicom opravdava sebe da je istražio više nego što su neki za života (besmislena tvrdnja bez  jednog iole dokaza o tome šta je on to konkretno istraživao) i kako ne želi da iznese svoje ime da ne bi bio predmet pljuvanja od strane drugih koji bi samo da kritikuju a ne vide činjenice (svojim dosadašnjim izlaganjem se nije baš mnogo potrudio oko navođenja tih činjenica). Na kraju kaže da su činjenice lako proverljive bez obzira ko on bio i da je njegov posao da nam otvori oči…
Nemam ništa protiv što autor želi da bude anoniman, i ja sam vršim svoju aktivnost iza pseudonima, međutim kada isti taj autor sebe nameće kao jedinog autoriteta u analizi Lyoness poslovanja tu već imamo problem. Naročito kad ne želi da iznese na koji način je oformio svoj stav, kako je vršio svoje istraživanje i kada prećutkuje činjenice koje mu ne idu u prilog.
 .

KORAK 1.

Kao svoj prvi korak, autor LSR-a navodi da je počeo sa sajtovima državnih agencija. Postavio je izazov drugima da probaju da nađu da li je Lyoness izlistan kao prevara, ponzi ili piramidalna šema na sajtu državne agencije, nekom od anti-prevarantskih sajtova ili na bilo kom sajtu koji se bavi internet prevarama. Po njemu jedini koji su izneli negativne informacije su sajtovi koji se kritički bave MLM-om i privatni forumi. Zatim je dao listu sajtova samo sa engleskog govornog područja (Američki, Britanski i Australijski sajtovi) putem kojih bi navodno trebalo da se informišemo da li je Lyoness prevara ili ne. Njegov zaključak je da sem senzacionalističkih online članaka (nisu navedeni koji) i osoba što su dobili svoje pare nazad, a tuđom krivicom ušli u sam biznis, da ne postoji ništa drugo vredno pomena.
 .
Autor LSR-a prećutkuje neke veoma bitne stvari. Veoma važna ORF reportaža se ne spominje. To je prvi veliki minus za autora LSR-a koji tvrdi za sebe da se drži proverenih činjenica. Iz reportaže smo saznali da je Agencija za informisanje potrošača u Austriji podnela tužbu protiv Lyoness-a zbog uslova navedenih u ugovoru koji su u suprotnosti sa Austrijskim zakonom, što autor LSR-a ne vidi za shodno da spomene. Ne komentariše ni izveštaj Austrijske kriminalne policije (Kriminalpolizei iz 2004. godine) u kome je glavna tema bilo upozorenje o ponovnom uzdizanju piramidalnih i ponzi šema u Austriji, gde se izričito pojavljuje Lyoness kao primer jedne takve piramidalnih šeme. Sam Lyoness osporava taj izveštaj već dugi niz godina.
.
Pored dešavanja u Austriji, autor LSR-a je propustio da navede i dešavanja u drugim zemljama Evrope:
.
Nemačka:
– reportaža nemačke televizije RBB i upozorenje za piramidalno delovanje Lyonessa  http://vimeo.com/73364173
– upozorenje Nemačke unije potrošača o netransparentnosti Lyoness biznisa http://www.nordkurier.de/mecklenburg-vorpommern/mangelnde-transparenz-bei-lyoness-301488708.html
.
Švajcarska:
– Švajcarske novine Beobachter objavljuju 2010.  članak „Lyoness: ne dirati !“  http://www.beobachter.ch/konsum/konsumfallen/artikel/lyoness_haende-weg/ u kome Švajcarska Unija potrošača i Švajcarska Državna Lutrija upozoravaju potrošače da ne ulaze u biznis sa Lyonessom.
Kleine Zeitung 2012. objavljuje članak http://www.kleinezeitung.at/steiermark/graz/graz/2931897/lyoness-verhandlung-klagenfurt.story/ u kome se navodi da je Lyoness mnoge obmanuo organizujući beznačajno društvo potrošača.
Beobachter iznosi nove informacije 2012. http://www.beobachter.ch/konsum/konsumfallen/artikel/lyoness_drohen-mit-millionenforderung/ gde saznajemo da je Lyoness organizovao hajke u visini od 45000 švajcarskih franaka za dostavljanje relevantnih informacija o kritičarima. Kritičar iz Ciriha je tužen i tražena je odšteta od milion švajcaraskih franaka zbog navodne klevete, nakon što dotični kontaktirao partnere u Švajcarskoj sa namerom da im objasni pravo Lyoness poslovanje.  Isti članak iznosi informacije da se Lyoness poslovni model vrti oko regrutovanja novih članova umesto popusta, i da je Lyoness pod internacionalnom istragom zbog optužbi za prevaru, falsikovanje i organizovanje piramidalne šeme.
.
Norveška:
– Norveška državna lutrija objavila je da pokreće istragu vezanu za Lyoness poslovanje https://lottstift.no/blog/2013/12/09/lotteritilsynet-skal-vurdere-lyoness/ po prijavi da zarade u Lyonessu ne dolaze od popusta nego od vrbovanja novih članova
EPILOG: Istraga se završila u korist Lyoness-a, najviše zbog toga što firma nije registrovana u Norveškoj nego posluje preko posrednika. Takođe, kritičari smatraju (izvor) da je sama istraga odrađena traljavo.
.
Švedska:
– Švedska državna lutrija navodi da je završila svoju istragu vezano za Lyoness poslovanje i da slučaj prebacuje Švedskoj policiji zbog kršenja zakona o lutriji tj. zbog organizovanja piramidalne šeme http://www.lotteriinspektionen.se/sv/Press/Nyheter/Lyoness-polisanmals-for-misstankt-pyramidspel/
.
Poljska:
– Kancelarija za konkurenciju i zaštitu potrošača izjavljuje da je Lyoness piramidalna prevara http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/775886,program-lojalnosciowy-moze-byc-przykrywka-dla-piramidy-finansowej-jak-nie-dac-sie-oszukac.html . Pokrenuta je istraga i traži se od upućenih osoba da što pre dostave relevantne informacije.
.
Mađarska:
– Zbog lažnog reklamiranja u Mađarskoj, Lyoness kažnjen sumom od 10.000.000 (deset miliona) forinti http://www.gvh.hu/sajtoszoba/sajtokozlemenyek/2013-as_sajtokozlemenyek/8506_hu_megteveszto_lyoness_reklamok_miatt_birsagolt_a_gvh.html . To je približno 32500 eura kazne koju je Lyoness morao da plati.
.
Litvanija:
– Istraga Lyoness-a u Litvaniji se takođe neslavno završila, poput one u Norveškoj, samo što se državne službe očigledno nisu bavile analizom kompenzacionog plana, naročito dela sa pozicijama, već su gledali samo dimnu zavesu u vidu popusta.
.
Australija:
– Australijska državna komisija ACCC (Australian Competition and Consumer Commission – Australijska komisija za konkurenciju i potrošače) pokrenula je tužbu protiv Lyoness-a zbog organizovanja piramidalne prevare i referalne prodaje (referral selling). ‘Referral selling’ (where a consumer is induced to buy goods or services by the promise of a commission or rebate contingent on a later event) kada se potrošač ubeđuje da kupi proizvode ili usluge po obećanju da će ostvariti proviziju ili rabat zavisno od kasnijih događaja

Mišljenje pravnog eksperta

Sledeći argument autora LSR-a jeste mišljenje pravnog eksperta Peter Lewisch-a, koji navodi da je Lyoness po Austrijskom krivičnom zakonu legalna firma i da nije piramidalna prevara. Prva zamerka kod ovog mišljenja jeste što se može pročitati samo na Lyoness sajtu. Druga zamerka je što se pravni ekspert fokusirao na pravna akta krivičnog zakona iz 1997. godine i time zanemario izmene i dopune iz 2007 i 2009. godine, a pored toga anti-piramidalni zakoni i akta nisu sadržani samo u Austrijskom krivičnom zakonu, nego su pokriveni i u drugim aktima, kao što je Akt o nelojalnoj konkurenciji trgovinskog zakona (UWG-Novelle 2007).

Sudije regionalnog suda u Kremsu, Austriji, su potpuno drugačijeg mišljenja od gore pomenutog pravnog eksperta. Njihov stav je da Lyoness ispunjava sve kriterijume piramidalne šeme, i da ugovori između Lyonessa i njegovih biznis partnera/saradnika nisu pravno validni: http://www.nachrichten.at/nachrichten/wirtschaft/Ist-Lyoness-ein-Schneeballsystem-Juristen-uneins-Kunden-unzufrieden;art15,1300757

Najveći Lyoness kritičar izmenio svoj stav za 180 stepeni

Za ovaj argument mogu slobodno da kažem da je najveća budalaština koju je autor LSR-a mogao da smisli.

Najglasniji Lyoness kritičar i MLM recenzent je promenio svoj stav o Lyonessu. Ironija je da taj najglasniji kritičar nije niko drugo do Troy Dooley, onaj isti koji se nikada nije bavio kritikom MLM-a sistema, nego ga je promovisao i još uvek mu je glavna delatnost promocija raznih MLM sistema i „biznisa“. Njegova taktika je godinama bila ista, navede neke informacije o novom MLM-u na svom sajtu, tipa „ovaj sistem ima tu i tu falinku“, pa onda strpljivo čega da ga pozovu iz spomenutog MLM-a i plate mu za novu, „ispravnu“ recenziju, tj. hvalospev njihovom sistemu, koji on naknadno okači na svom sajtu uz poruku da je firma „ispravila“ svoje „greške“.

Nešto slično je odradio za Zeek Rewards, i tada je prećutao da su mu platili za promociju. Zbog svoje umešanosti platio je kaznu http://www.sec.gov/litigation/admin/2013/33-9460.pdf ali daleko od toga da je izvukao neku pouku. Nakon što je objavio vest o mišljenju navodno anonimnog eksperta za MLM, po kome Lyoness krši anti-piramidalne zakone u Americi, iznenada dobija poziv iz Lyoness centrale da mu malo „razjasne“ i „pojasne“ to mišljenje i izrečene stavove. Nekoliko dana nakon objave da ide na konsultacije sa Lyoness menadžmentom, Troy obljavljuje svoje novo mišljenje o Lyoness-u i to u tri dela, od čega je samo jedan (drugi deo, video broj 2) linkovan na sajtu LSR-a.

Troy Dooly from mlmhelpdesk with Dawn Olivares, former COO of Zeek Rewards
Troy Dooly iz mlmhelpdesk.com sa Dawn Olivares, bivšim COO firme Zeek Rewards. Dawn je pred sudom priznala krivicu da je učestvovala u utaji poreza i prevari sa lažnim investicijama.

http://mlmhelpdesk.com/lyoness-usa-responds-to-accusations-of-violations-to-ponzi-pyramid-business-opportunity-and-security-regulations-pt-3/#.U1ZNcnJb-BYveliki broj negativnih komentara

http://mlmhelpdesk.com/lyoness-usa-responds-to-accusations-of-violations-to-ponzi-pyramid-business-opportunity-and-security-regulations-pt-2/#.UmbNFPl1ySomali broj komentara, zbog čega su i odabrali da ovaj deo bude jedini prikazan na sajtu LSR-a

http://mlmhelpdesk.com/lyoness-usa-responds-to-accusations-of-violations-to-ponzi-pyramid-business-opportunity-and-security-regulations-pt-1/#.U1ZPGXJb-BYtakođe veliki broj negativnih komentara

KORAK 2.

Autor LSR-a ovde optužuje google i neimenovane blogere za kampanju usmerenu protiv Lyonessa i mrežnog marketinga. On je ubeđen da su ljudi uglavnom lenji i da im je mnogo lakše da „proguglaju“ reč „prevara“ nego da se informišu preko sajtova državnih službi, jer su samo oni kredibilni, legalni i nepogrešivi…Njemu smeta što Google pretraga ne cenzuriše svoje rezultate…i da je teško odvojiti činjenice od fikcije (šta on to smatra za fikciju opet nije navedeno).

Teško je komentarisati ove navode a ne nasmejati se…bar onako cinično… Da počnemo prvo sa  dešavanjima kod nas.

Da li je neki državni sajt ili agencija objavila upozorenje za Elitu Internacional, ili za Gem Collection ?! Ne, saznali smo putem medija da je došlo do hapšenja i zatvaranja, i tek tada smo čuli za žrtve i saznali koliko su oštećeni. Ni u Americi nije bilo objava mesecima od strane državnih službi da se trebalo kloniti biznisa poput Zeek Rewards, FHTM (Fortune Hi-Tech Marketing), TelexFree i sličnih. Objave su se pojavile tek po zatvaranju prethodno pomenutih piramidalnih šema, gde su prednjačili mediji dok su vladine službe kratko izbacile izjave da su vlasnici pomenutih kompanija u pritvoru zbog optužbi za organizovanje i vođenje piramidalnih šema. Zeek Rewards je trajao 2 godine, FHTM preko 10. Štete se mere u stotinama miliona dolara.

Kada su državne službe u pitanju stvar je poprilično jasna svuda u svetu: reaguje se samo po prijavi, za ostalo ste sami odgovorni.

KORAK 3.

Autor LSR-a tvrdi da se ignoriše očigledno, a to su čuvene Lyoness brojke o famoznim partnerstvima i kako kritičari ne vide tu činjenicu. Tu već imamo standardan argument Lyonessa, kako je moguće da jedna kompanija ima toliko partnera a da je piramidalna šema…Pa još kancelarije u preko 40 zemalja sveta. Njemu nije jasno da neko može da posluje sa takvom firmom kao što je Lyoness a da ne izvrši njenu proveru. Nakon što je proučio kompenzacioni plan Lyoness-a, autor LSR-a je uveren da za razliku od piramidalnih šema, kod Lyonessa ne postoji vrh i dno, nego se sve svodi na kruženje sredstava kroz kupovinu. Zaključuje da društvo potrošača deli sav profit i učestvuje svojim radom u njegovom rastu, i da je sasvim moguće da onaj koji je prvi a lenj ne zaradi ništa, dok neko ko dođe dosta kasnije i pomogne u širenju društva ostvari zaradu (nije poznato na čemu je zasnovan ovaj zaključak).

Kako u stvarnosti funkcionišu partnerstva objasniće nam nekadašnji promoter i predavač Lyonessa Vojislav Nikolić (njegova tema još uvek postoji na Krstarici)


From: Vojislav Nikolic 
Subject: Re: Prikljucivanje Lyonesu

Ja Vam rekoh da ne može da se objasni sve pisanim putem, ali da probam…

Lyoness je ušao u Srbiju kao i svuda, najpre učlanjenjem nezavisnih pojedinaca… Nekada je sve bilo besplatno, i nije postojala obavaza kupovine vaučera pri učlanjenju. 2007 sam se i ja učlanio na taj način i promovisao takav sistem, kao član, a nikada nisam predstavljao Lyoness kao da sam deo firme, ili njihov predstavnik, već kao pojedinac koji širi svoju mrežu…

Svako ko se registruje iz celeog sveta može da avansira svoj novac, bez obzira na to da li je njegova država učlanjena u Lyoness ili ne, odnosno da li postoje prodavnice u kojima može da potroši svoj novac… Kada se skupi veliki novac iz neke države, onda Lyoness otvara svoje predstavništvo u toj državi, i počinje sa učlanjenjem firmi koje podržavaju sistem – daju popuste. Kada sam ja počeo da pišem na forumu krstarice članke o Lyoness-u, Lyoness još nije bio registrovan u Srbiji.

U međuvremenu se otvorilo predstavništvo, počelo sa učlanjivanjem partnerskih firmi, a ja sam dobio „molbu = naređenje“ da zatvorim temu, jer se navodno neki trgovci bune da im se ime spominje u negativnom kontekstu. Iz svih komentara možete da zaključite da sam ja promovisao sistem koji je savršen, i uspeo sam da se odbranim od svih napada… Posle ostvarenih rezultata u širenju mreže ja sam postao predavač aprila 2009. Međutim maja 2009. godine Lyoness odlučuje da promeni pravila! Zbog zloupotrebe naših ljudi da registruju nove članove po spiskovima iz sindikata, imenika i slično  (bez znanja novih osoba da su registrovane), Lyoness uvodi obavezan avans od 150€. Ovo je bio strašan udarac za sve koji su radili besplatno, i 90% ljudi iz bojkota prestaje da širi mrežu, i da koristi popuste. Nažalost i moja mreža je uglavnom prestala da radi, a ostalo je samo mali broj aktivnih ljudi, i automatski sam dobio otkaz, jer predavač mora da zadovoljava mesečne kriterijume širenja mreže. Sve što nam je obećavano a bilo je važno, nije se ispunilo, već su se desile samo promene koje su bile još negativnije po nas – članove…

Do ovog događaja jug Srbije je bio po članstvu daleko iznad severa, ali onda staje, a Novi Sad i još neki gradovi tek tada počinju da rade po novim pravilima, i malo po malo ostvaruju sve bolje rezultate. Još nekoliko puta se menjaju pravila (bilo je članstvo 10€ zakupnina literature, pa 3€ literatura i avans, pa zakupnina 20.000 RSD u vaučerima, nisam siguran već šta još), a sada se uplaćuje 200 RDS pri registraciji ako se ne varam, i potrebno je da obavi neka kupovina putem vaučera od bar 500 RSD za mesec ili dva, da se ne bi ugasio nalog, a ako želite da avansirate, morate da uz to i uzmete vaučere bar za 20.000 RSD.
Mreža se i po novim pravilima širi uspešno, i mnogi ljudi se učlanjuju, a da ne znaju šta sistem nudi. Na javnim prezentacijama se priča priča koja zaobilazi mnogo važnih činjenica, i većina ljudi na poverenje prema svojim prijateljima avansira novac, koji uglavnom zauvek ostaje zarobljen, i služi samo da zarađuje novac po matricama. Vaučeri se potroše bez problema u Tempu, Maxi-ju ili drugim prodavnicama.
.
Kako nastaju problemi? Ljudi kupe negde nešto, i identifikuju se karticom, i ostvare popust. Ali taj popust se deli na nekoliko delova. 1% im se vrati na račun za keš, 2 sponzora dobiju po 1%, a ostatak ide na bonus račun za provizije. Jedini 1% koji može da se podigne stoji negde u ofisu, a većina ne zna da otvori ofis, i ne može ni da se podigne dok se ne sakupi 1.000 RSD. Obični ljudi provuku karticu nekoliko puta, dobiju nekoliko desetina ili stotina dinara, i odustanu od korišćenja kartice. Onda negoduju kako sistem ne valja…Negativnosti: Da bi koristili vaučere treba doći do njih. Znači treba otići na prezentacilu, ili treba otići u banku pa uplatiti na žiro račun Lyoness-a, ili do neke radnje koja vrši izdavanje vaučera. Mnogi smatraju da je to naporno i ne žele to da rade. A onda ne mogu da koriste kartice za odloženo plaćanje za čim se mnogi bune… Tempo ne dopušta korišćenje vaučera vikendom što je još jedan veliki problem. Vikendom je popust 12%, a preko Lyoness-a 5% !!!
.
Za gorivo kod NIS-a potrebna je debitna kartica, na kojoj treba biti novca pri sipanju goriva. Izdavanje kartice je 200 RSD. Opet se ljudi bune.
Ili cena u prodavnici je na akciji, preko Lyonessa je druga cena – uvećana…
I još dosta takvih sitnica…
.
A i što se trgovaca tiče! Učlane se u Lyoness da bi dobili reklamu. A kad dođemo mi potrošači izbegavaju Lyoness. Kažu ajde daću popust u kešu kao Lyoness, da ne ide preko njih, jer im stvara papirologiju i slično. Navodno je iz ovakvih i sličnih razloga uvedeno da trgovci koji žele u partnerstvo sa Lyoness-om moraju da avansiraju 2.000€, da bi to ukazalo na ozbiljnost saradnje…
.
Neki su i pošteni, ali su i oni razočarani malim prilivom mušterija. Mnogi trgovci se učlanjuju kada čuju koliko se avansira, ali ništa od toga se ne tiče njih. Da bi izvukli svojih 50€ avansa, morate da kupite robu za 500€ u prodavnici koja daje popust 10%. Sada vidite gde je tu Vaš zet, i da li je on interesantan za izvlačenje avansa…
Što se dokumenata koje sam poslao tiče, ona služe za razjašnjavanje sistema – koje su mogućnosti zarade i razumevanje matrica. To se ne menja. Može da se zameni kurs, ali princip je isti.
.
Još jednom, ja sam član potrošačkog društva i Lyoness-a i Merkatora i još mnogih koji daju kartice za uštedu. Lyoness-ova je najjača od svih, ali ne i najuspešnija kod nas, nažalost.
Lyoness interesuju novi članovi, i cilj Lyoness-a je da svi avansiraju svoj novac. Na taj način i članovi ostvaruju provizije, i Lyoness ima ogroman novac na računu, a veliki deo tog novca ostaje Lyoness-u zauvek. Avans je glavna stvar koja vuče zaradu, a ne potrošnja. Potrošnja je samo uvodna priča da bi se avansiralo (moje mišljenje).
Postoji još jedan dosta jak sistem SCIENET mi se čini da se zove, koji je nastao kada je Lyoness uveo 150€, od članova koji se nisu složili sa tim. Kopija je Lyoness-a, i ispravljene su neke stvari, ali i oni imeju neke negativnosti. Loše je to što kasne za Lyoness-om, i takvu moć najverovatnije neće nikada dostići, ni što se tiče prodavnica, ljudi i avansa.
.
I dalje smatram da je Lyoness genijalna ideja, ali svako treba prvo da se upozna sa time šta mu se nudi, pa tek onda da odluči, šta je dobro za njega. Učlanjenje je nešto što preporučujem svakom, ali avans je druga stvar. Ako nemate neku ozbiljniju kupovinu u nekoj od partnerskih firmi, ili ako niste sigurni u širenje mreže – korišćenje Lyoness-a za biznis – ne savetujem Vam da avansirate. Ako ste sigurni u svoje sposobnosti izgradnje mreže sa ljudima koji će takođe avansirati, Lyoness je prava stvar za Vas… Probao sam da dotaknem neke važne činjenice, a na Vama je sve ostalo.
.
Pozdrav iz Niša.
Voja

Voja je još uvek uveren da je Lyoness dobra stvar, bez obzira što je sam primetio da se sistem uveliko svodi oko regrutovanja novih članova koji bi uplatili taj navodni Avans. Tu vidimo i potvrdu da stanje u Srbiji nije ništa drugačije od stanja u Austriji ili Švajcarskoj. Tamošnji kritičari nekoliko godina unazad spominju jednu te istu stvar: veoma mali procenat korišćenja kartice uz povraćaj novca (oko 1% ), a da 99% para dolazi isključivo od avansa članova, što novih što starih.

Što se tiče partnerskih firmi, ta famozna partnerstva su 99% prenaglašena i naduvana. Ono što najčešće čujem od Lyoness članova jeste argument da sigurno nisu prevara jer imaju veliki broj partnera, a oni sigurno ne bi sklopili partnerstvo sa nekom prevarantskom firmom. Uz to se obično spominju i neka od sledećih velikih imena (bar u Srbiji): NIS, Maxi, OMV, Lilly…itd. Interesantno je da za pojam Lyoness prilikom pretrage sajta NIS-a nema ni jedan rezultat, dok za pretragu jedne druge kartice izlazi nekoliko rezultata (reklamirala se dosta po medijima, naziv joj počinje sa Super). U razvijenijim zemljama je karakteristično da se novonastala partnerstva iznose javno od strane oba partnera. U eri interneta to je već postalo običaj, a sve sa ciljem kako se potrošači ne bi doveli u zabunu, što se može videti na primeru NIS-a.

Partnerstva su od samog starta služila Lyonessu da uzdigne svoj kredibilitet, da na konto tuđeg legalnog poslovanja, uspeha i slave, sebe predstavi kao legalnu i proverenu firmu, koja ima poseban partnerski odnos sa drugim kompanijama (što malim što većim). U poslednje dve godine na videlo su isplivale neke konkretne informacije o navodnim partnerstvima, i dale su jasnu sliku kako u stvarnosti Lyoness sprovodi svoj partnerski program. Septembra 2012, Švajcarski Handelszeitung objavljuje izjavu partnerskih firmi Microsoft i Kouni Travel da do daljnjeg prekidaju partnerski odnos sa Lyonessom i javno iznose sumnju u postojanje bilo kakvog ranijeg dogovora sa Lyonessom. Što će reći, Lyoness je jednostrano proglasio partnerstvo i uvrstio je dve spomenute kompanije kao svoje partnere.

Da je u pitanju usamljen slučaj možda bi mogao da se proglasi greškom, međutim nije. Kompanije Woolworths, Tesco, Mediamarkt, Saturn iz Australije su takođe potvrdile sumnje da im nije poznato da postoji neki poseban partnerski odnos sa Lyoness-om, od kojih je Woolworths uveo zabranu prodaje svojih vaučera Lyonessu zbog neovlašćenog korišćenja logoa kompanije i dovođenja potrošača u zabludu. Carrefour u Francuskoj i Poljskoj je izneo informaciju da oni samo prodaju vaučere i da ne postoji nikakav poseban partnerski odnos sa kompanijom Lyoness.

U principu, svaka kompanija (naročito ova kvazi udruženja potrošača) može da se pretvara da je u partnerskom odnosu sa nekom drugom kompanijom. To se najlakše radi tako što se iskopira logo i ime kompanije sa interneta, i postavi se na prezentaciju ili na web sajt. Još kad se u to doda da istu prezentaciju u nekoj sali vidi samo određen broj ljudi koji su unapred pozvani, daleko od očiju javnosti, i gde „poslovna mogućnost“ zasenjuje cashback karticu, teško da će neko tu da postavi pitanje koliko je istinita ta priča o velikim partnerima.

Na drugoj strani, moguće je stupiti u kontakt sa nekim od lokalnih distributera velikih trgovinskih lanaca i naći bar jednog od njih da pruži određene popuste. Pošto distributeri imaju pravo da koriste ime i logo matične kompanije, eto pristupa istim. I igranka može da se nastavi.

Inače, veliki broj Lyoness partnera čine mala i srednja preduzeća – koji takođe potpadaju u ciljnu grupu za vrbovanje. Da bi neko preduzeće postalo Lyoness partner, mora da izdvoji oko 2000 €, što očigledno ne važi za velike partnere, čijim imenima se Lyoness naveliko hvali. Mala i srednja preduzeća budu uvučena u šemu sa obećanjima o porastu prometa i zaradi sa premium članstvom. Kao što se da videti iz gore citiranog mejla nema za njih nekog poboljšanja sa ulaskom u Lyoness sistem. Po svedočanstvu preduzetnika iz Kanade, promet Lyoness članova je mizeran,  obično dođu i smaraju kako je njihov sistem najbolji na svetu da bi potom kupili samo najjeftinije stvari. Mnogi od ovih preduzetnika sada žale što su uopšte čuli za Lyoness a još više što su uplatili novac na ime prenaduvanog partnerstva.

Velike korporacije ne prolaze kroz ovakve probleme. Lyoness je ili kupio vaučere direktno od njih ili preko posrednika. Oni su svoj novac dobili unapred, vaučeri sami po sebi imaju naveden rok trajanja, šta će sa njima dalje da se dešava je briga onog koji je kupio te vaučere.

KORAK 4.

Autor LSR-a započinje ovaj korak sa pitanjem „koji tip prevare sponzoriše velike međunarodne događaje“ ? Potom zaključuje da su velika imena od milijardu dolara veoma ozbiljna oko držanja sebe čistim pred zakonom. Da zapošljavaju veliki broj legalnih timova, da imaju velike troškove te je nemoguće da su prevara jer prevare se odnose na brzo bogaćenje onih na vrhu a ne za stvaranje imena koje će trajati dugi niz godina.

Potom navodi da je Lyoness sponzor šampionata Austrije u golfu, da sponzorišu fudbalska dešavanja, biciklizam i druga događanja širom sveta. Na kraju postavlja pitanje „da li je ovaj novac dobro potrošen na prevaru ? ili je legitiman pokušaj da se izgradi trajan brend širom sveta“ sa porukom da sami odlučimo. Ostatak ovog koraka čine slike takmičenja u golfu, takmičenje u biciklizmu, slike fondacija, slike kancelarije u Majamiju i slika osnivača Lyonessa Frajdla sa Nelsonom Mendelom.

Deluje impresivno ? O da, naročito što će mnogi da progutaju tu priču o velikoj kompaniji koja pomaže porodicama i deci širom sveta, i što sponzoriše sportska dešavanja. Sponzorisanje sportskih dešavanja od strane prevaranata i prevarantskih firmi nije ništa novo. Setite se samo gazda Jezde i Jugoskandik Banke, koja je bila glavni sponzor šahovskog meča 1991. godine između Bobi Fišera i Borisa Spaskija. Isti gazda Jezda bio je glavni sponzor proslave proglašenja Crne Gore za prvu ekološku državu na svetu. Sponzorisao je i beogradski odbor SPS-a sa 200.000 nemačkih maraka.

Od novijih dešavanja vredi spomenuti Brazilsko-Američki MLM Telexfree, koji je sponzorisao brazilski fudbalski klub Botafogo. Isti Telexfree čija su sredstva zamrznuta u Brazilu, i koga je Američki SEC zatvorio 17. aprila 2014, uz hapšenje jednog od vodećih ljudi, dok je drugi preko Kanade pobegao za Brazil.

Još jedan dobar primer je Amerikanac Robert Alan Stanford, koji služi kaznu od 110 godina za organizovanje velike ponzi šeme. Njegova Stanford Finansijska Grupa bila je glavni sponzor turnira u kriketu, sponozor polo takmičenja, takmičenja u jedrenju, takmičenja u golfu (učestvovao čuveni Tajger Vuds). Stanford je takođe bio glavni sponzor teniskog turnira na kome su učestvovali Pit Sampras i Džon Mekinro. Ista grupa stajala je iza donacija za dečiju bolnicu svetog Jude u Memfisu. Ukupna šteta koju je napravio Stanford procenjuje se na 7 milijardi dolara.

Poenta je da donacije, sponzorisanje sportova, slikanje uz poznate ličnosti koje su na pragu smrti (pokojni Nelson Mendela) – nisu nikakav pokazatelj legitimiteta i validnosti kompanije. U ovom slučaju radi se samo o još jednom načinu da se Lyoness prevara prikaže u pozitivnom svetlu i obmani javnost u svoje prave namere. Kao što su gornji primeri dokazali svrha svega ovoga kada su prevare u pitanju jeste mazanje očiju i pravljenje svojevrsne dimne zavese.

KORAK 5.

Autor LSR-a u ovom koraku se okreće Lyoness sertifikatima, još jednom od glavnih argumenata Lyoness promotera, pored „ima nas u preko 40 zemalja sveta“ i „sponzorišemo sportske događaje“. Sertifikate čine: TUV sertifikat, IQNet sertifikat, QualityAustria ISO 9001:2008 sertifikat i Leitbetriebe Austria sertifikat.

TUV sertifikat se odnosi na cashback karticu. Iz, za sada, nepoznatog razloga isti nije više izlistan na korporativnom sajtu Lyoness-a.

Na sajtu IQNet-a, pretragom baze registrovanih organizacija, dobija se lista 44 Lyoness kompanija, gde kod svake stoji standard ISO 9001 i partner QA (QualityAustria). Postavlja se pitanje koja je svrha IQNet sertifikata ako u pretrazi stoji samo ISO sertifikat QualityAustria. Na sajtu Lyoness-a spominje se da je reč o potvrdi kvaliteta u menadžmentu (upravljanju).

ISO 9001:2008 sertifikat QualityAustria odnosi se na kvalitet u upravljanju i standardizaciji praćenja i dokumentovanja svih procesa menadžmenta unutar organizacije. Sa aspekta važnosti nije toliko bitan sertifikat.

Leitbetriebe Austria sertifikat odnosi se sa na sertifikaciju vodećih kompanija Austrije. Neki od uslova koje treba ispuniti su: prosek prihoda za 5 godina, godina osnivanja, opis poslovanja, registracioni broj i razlog konkurisanja za ovaj sertifikat. Ostatak procesa sertifikacije nije dostupan.

Imamo, znači, 4 sertifikata od kojih se glavni više ne spominje na korporativnom sajtu Lyoness-a, i tri sasvim nebitna sertifikata. Ni jedan od ovih sertifikata nije de facto standard koji će nedvosmisleno da utvrdi i potvrdi da kompanija nije prevara.  Ni jedan od ovih sertifikata se ne odnosi na piramidalnu prodaju pozicija unutar Lyoness binarne matrice. Argument autora LSR-a, da je Lyoness putem ovih sertifikata pokazao da je spreman za profesionalnu proveru od strane trećih lica, uopšte ne stoji jer se niko od njih nije bavio proverom sistema pozicija.

KORAK 6.

U ovom koraku, autoru LSR-a nije jasno kako može prevara da ima svoju online HD televiziju, na kojoj promoviše mala i velika preduzeća, i da plaća za reklame na državnoj televiziji.

Da bi sebe prikazao legalnim, Lyoness mora da glumi da su popusti najbitniji. Iz tih razloga je osnovana HD televizija, napravljene TV reklame, jer igra mora da se nastavi. U suprotnom propast bi se odavno dogodila. Ekipa koja je osmislila celu ovu prevaru pokazala je da je dovoljno sposobna sa nabavkom sertifikata, naduvavanjem partnerstva, obezbeđivanjem političke podrške u Austriji (jedino logično objašnjenje zašto Lyoness preživljava sve ove godine), pritiskom na bivše članove da drže jezik za zubima, cenzurom kritičara. PR kampanje poput ovih su samo mali deo u svemu tome kako bi šema potrajala  što je moguće duže.

KORAK 7.

U ovom delu autor LSR-a hvali na sva zvona Lyoness fondaciju. Ceo korak je pravi reklamni pamflet nego objektivno i neutralno izveštavanje tako da nemam nameru da komentarišem još jedan Lyoness PR fazon u cilju nametanja pozitivnog imidža.

KORAK 8.

Autor LSR-a započinje ovaj korak konstatacijom „puno buke ni oko čega“, da je najveća zamerka vezana za uplate depozita tj. avansa u visini od 3000$ ili 2000€. Po njegovom istraživanju i intervjuima (ne navodi se konkretno gde je i šta istraživao, i sa kim je razgovarao), zaključuje da je glavno pitanje „Odakle potiče sav novac ?“ na koje sam nudi odgovor da kritičari zanemaruju jasan i jednostavan odgovor: „da sav novac dolazi od transakcija u potrošnji“.

Za uplate depozita tj. avansa tvrdi da se radi o opcionalnoj mogućnosti, i nije mu jasno kako se mnogi žale da nisu mogli da povrate svoj novac. Potom slede primeri šta bi bilo-kad bi bilo…

On/ona onda zaključuje sledeće:


So Lyoness were definitely not making payouts on blue sky or ponzi dollars. Everything was associated to shopping. The money was coming from the retailers Payments were being made from cold hard profit in the Lyoness coffers  that was funding the whole thing. The members were getting paid Anyone could get their money back There was no ‘last man in’ since profits and payouts were determined by shopping, and shopping must be done every single week.


Uprošćen prevod:

  • Lyoness ne isplaćuje pare od ponzi uplata
  • Sve je vezano za kupovinu
  • Novac dolazi od partnera
  • Isplate nastaju od profita samog Lyonessa
  • Članovima se plaća
  • Svako može da povrati svoj novac
  • Profit i isplate su vezane za kupovinu, i kupovina se mora vršiti svake nedelje

Takođe smatra da su uplate za premium nalog (3000 dolara odnosno 2000 evra) identične potrošnji od 100.000 dolara !?! Njegovo objašnjenje za to je da ukupan cashback za utrošenih 100.000 dolara iznosi upravo tih 3000 dolara.

Suštinski, mnogo konfuznih informacija sa čestim potenciranjem reči „zamislite“ (imagine na engleskom) bez konkretnih činjenica i argumenata koji bi, opet, nedvosmilseno dokazali ovakve tvrdnje. Iz prethodnih koraka se jasno vidi da nije sve vezano za kupovinu, da najveći broj para dolazi upravo kroz uplate za premium status, da novac ne dolazi od partnera i da ne mogu svi da povrate svoj novac jer je praktično nemoguće. Oni koji su zahtevali svoj novac nazad, morali su to da potraže sudskim putem, tako da svi navedeni zaključci nemaju veze sa stvarnim dešavanjima.

KORAK 9.

U ovom koraku autor LSR-a smatra da je najveći problem u tome što je Lyoness još uvek u fazi konstrukcije… Teško da je u fazi konstrukcije, ako imamo u vidu da je otpočeo sa radom još 2003. godine. Prošlo je više od 10 godina, sasvim dovoljno vremena da se isprave sve „dečije bolesti“, osim što za Lyoness to očigledno ne važi, jer je osnovna delatnost bila i ostala: piramidalna – ponzi prevara.

Autor LSR navodi sledeće tačke koje su prouzrokovale tolike napade i kritiku:

1) Nedostatak javne dokumentacije i obuke kako bi se objasnile „činjenice“, i da je glavni problem bio upravo u tome što je prouzrokovalo veliki broj dezinformacija

Autor ovih redova došao je u posed skrivene dokumentacije i treninga za obuku dostupni samo članovima Lyoness-a (primer video i dokument ispod). Odmah se postavlja pitanje zašto je taj materijal sakriven od javnosti ? Najčešće opravdanje je da drugi neće to razumeti ili će sklopiti pogrešne zaključke, i zato im se treba „objasniti“ bilo susretima oči u oči ili na seminarima. Poenta je da se prikrivanjem informacija teži izbegavanju kritike jer se iz datih materijala vidi da tu apsolutno nema nikakve veze sa tzv. udruženjem potrošača. Isto tako otpada izgovor da se to radi zbog konkurencije.

2) Problemi sa kancelarijama, zaposlenima i sistemom u početnim fazama, koji su odali utisak nečeg sklepanog na brzinu i probudili sumnju kod novih članova

Autor LSR-a smatra da ni jedna velika prevara ne bi toliko ulagala sredstva u profesionalno osoblje, kancelarije i održavanje sistema, jer bi to onda bilo čisto bacanje para, a prevaranti gledaju što više da uštede i sigurno ne bi ulagali milione u infrastrukturu kakvu ima Lyoness. 

Opet se radi o mazanju očiju. Dovoljno je pogledati slučaj sa već pomenutim Stanfordom, pa onda Madoffova prevara (i on je imao kancelarije, osoblje, infrastrukturu), pa kod nas skorije Elita Internacional, gde su oštećeni spominjali kako su bili uvereni da firma dobro posluje jer je odavala utisak profesionalne firme (uređen poslovni prostor, zaposleni, brojne mušterije), i zašto ova tačka ne prolazi kao argument.

3) Kritika MLM konkurencije

Ovde autor LSR-a smatra da je veliki broj negativnosti usmeren protiv Lyonessa potekao od drugih MLM kompanija, jer su se plašile da će izgubiti svoje članove, a sa time i deo svoje zarade. Jer članovi su bili i ostali jedini izvor prihoda u MLM-u i jedino oni plaćaju proizvode, usluge, pozicije, seminare, knjige, diskove…

Uglavnom sve ono što osnivačima i vlasnicima MLM kompanija donosi konkretnu zaradu, dok je sam proizvod mrežnog marketinga oduvek bila „poslovna mogućnost“, a sve što je pratilo jednu takvu „mogućnost“ nije ništa drugo nego prodaja magle i bacanje prašine u oči.

KORAK 10.

Teorija o globalnom trgovinskom centru – autor LSR-a ovde pravi poređenje sa velikim trgovinskim lancem Costco, kako je Lyoness to isto samo na globalnom planu. To je već klasično MLM dovođenje u zabludu, pravljenjem paralela sa firmama koje ne posluju po MLM principima. Po autoru, ako je Lyoness piramida onda je i Costco piramida…Opet nebulozno.

KORAK 11.

Krajnji ciljevi Lyonessa – da spasi svet ! U toj jednoj rečenici se može sažeti skoro ceo ovaj korak. Bez obzira što je objektivnost autora odavno izletela kroz prozor, isti nalazi za shodno da navede kako je kroz svoje istraživanje i razgovore sa ključnim ljudima Lyoness-a došao do zaključka da nije sve samo u cash-back kartici i da Lyoness teži višim ciljevima. Pa i nije sve u njoj, ima mnogo toga i u famoznim pozicijama, koje Hubert Frajdl za žarom spominje tokom treninga u Bugarskoj (6:16 minut). O samim višim ciljevima ne vredi trošiti reči, jer ih prva rečenica dovoljno opisuje.

KORAK 12.

SME program – Reč SME je skraćenica od Small Medium Enterprises tj. radi se o Lyoness programu za mala i srednja preduzeća. Po samom autoru LSR-a, milioni dolara su utrošeni za razvoj datog programa, čiji je cilj da privuče velika i mala preduzeća u „veliku“ Lyoness porodicu. Navodno, cilj Lyonessa je da ima preko milionih malih i srednjih preduzeća partnera do 2020 godine i dotičnom autoru nije jasno zbog čega kritičari ne spominju dati program.

Možda iz razloga što je i taj „program“ provaljen kao samo još jedan način da se navuku naivni vlasnici tih preduzeća da uplate pare u crnu rupu zvanu Lyoness ? O „uspešnosti“ datog  programa svedoči snimak sa fejsbuka, komentar jednog od učesnika u programu. Lyoness SME

Prevod:

Upozorenje za sve članove ili potencijalne članove !

Razvio sam mali biznis ispostavom 108 linija svežih poljoprivrednih proizvoda kako bih zadovoljio potrebe Lyoness klijenata. Pozvan sam na konferenciju gde su mi objasnili njihove usluge i njihovu želju za povećanjem prihoda i povećanjem broja mušterija u Malim i Srednjim preduzećima. Na ovom sastanku objasnili su mi da je sistem dizajniran da pruži popuste kupcima u formi cash-back popusta. Oni su GARANTOVALI da će „obezbediti održiv rast u prometu kompanije“. Lyoness nas je uveravao da su organizacija sa poslovnim modelom zasnovanim oko MALIH i SREDNJIH preduzeća. Mi smo platili 2500$ za njihovu mašinu za kartice i za partnerstvo. Međutim, nedugo nakon što smo se pridružili, oni su napravili partnerstvo sa Coles-om, jednom od najvećih kompanija u Australiji, koja drži monopol na tržištu mesa i poljoprivrednih proizvoda. Čim su ih ubacili kao partnera, mi smo izgubili sve prednosti i mogućnosti koje nam je Lyoness obećao. Nakon što je Lyoness izdao svoj inicijalni dogovor sa nama da obezbedi održiv fokus na SME firme, mi smo vratili mašinu u Novembru 2013 i zatražili povraćaj novca. U poslednjih 10 meseci Lyoness nam je stalno i stalno govorio da će razrešiti problem, ali to nije uradio. Takođe su obećali preko email-a da će nas njihov menadžer nazvati da porazgovaramo o povraćaju novca i njihovom kršenju ugovora, ali sem uvodnog poziva još uvek me nisu kontaktirali.

Svaki dalji komentar je suvišan.

KORAK 13.

Kompilacija izgovora zašto su potrebni premium članovi i kako oni nose celu strukturu razvoja, zaobilazeći pri tome činjenicu da je „zarada“ svakog premium člana usko vezana sa brojem novih premium članova tj. brojem novo regrutovanih članova, a imamo i reči osnivača kome su bitnije pozicije, pozicije, pozicije nego besplatno registrovani (jer oni ne unose novac direktno u Lyoness). Prva ORF reportaža iznosi na videlo dokument u kome se konretno vidi koliko para unose kupci (besplatno registrovani) a koliko premium članovi (8. minut):

Po snimljenom dokumentu 99,67% novca potiče od premium članova, a samo 0,33% od potrošnje.

KORAK 14.

Stigosmo i do krajnjeg koraka, korak sa naslovom NOVAC, koji počinje sa pitanjima:

Da li može da se izgubi novac ? – autor LSR-a odgovara da apsolutno nije moguće izgubiti novac u Lyoness-u.

– Da je ta informacija tačna ne bi po Austriji i Švajcarskoj bivši članovi pokretali tužbe kako bi povratili svoj novac.

Šta je sa 3000 $ (2000€) ? – Odgovor LSRa: To je samo neobavezna mogućnost, ali to je i dalje novac članova koji mogu iskoristi za svoje kupovine.

– Da, to je novac članova, koji se nalazi na računu samog Lyoness-a (Lyoness nije banka), može se trošiti samo kroz određeni period (ne može sve odjednom) i to nije više Vaš novac, ma koliko god se oni koristili izgovorom tipa: „To je i dalje Vaš novac“.

Može li se taj novac povući ? – Odgovor LSRa: Ne može ali to Vam dođe isto kao kada uplaćujete depozit za kupovinu automobila.

– S tim što uplaćivanjem depozita za auto, pre ili kasnije dobijete isti, dok kod ove igrarije sa popustima tj. fantomskim pozicijama velike su šanse da se ostane bez novca.

Može li se taj novac potrošiti ? – Odgovor LSR: Da, u bilo kom trenutku članovi mogu trošiti taj novac.

– Ali ne može sve odjednom nego tek kroz određeni period. Poenta je da novac ostane što duže zarobljen unutar kompanije. Dok članovi očitavaju količinu novca u back ofisu (koji više nije njihov jer je sada na računu Lyonessa), veruju u cifre ispisane na ekranu, i igraju se binarkom, za to vreme vrhuška Lyoness slobodno raspolaže tim novcem i može da isplati starije članove. Time se stiče privid da sistem funkcioniše dokle god se isplaćuju stariji članovi putem para novopristiglih članova.

Koliko članovi zarađuju – bez lupetanja ? – Autor LSR-a nalazi interensantnim tvrdnje na drugim blogovima (opet ne navodi kojim) kako niko nije uspeo da povrati uloženih 3000$ (ili 2000€), i nalaze takve informacije apsurdnim nakon što je lično razgovarao sa pojedinim Lyoness liderima (ne navodi kojim) i uvideo veličinu njihovih struktura. Potom navodi sledeći izveštaj i hvali Lyoness što je pustio takav izveštaj u javnost, za razliku od drugih kompanija:

Američki izveštaj Lyoness-a za 2012. godinu

– Da vidimo konkretno šta imamo u ovom izveštaju. Uokvireno crvenom bojom, prvi red, je sekcija potrošača. Predstavljaju 86,16% ukupnog broja članova (uokvireno zelenom bojom), sa godišnjom zaradom u proseku od 12,95$ (američkih dolara). Sledeći redom započinju premijum nalozi (Lyoness ih klasifikuje kao karijere). Karijeru 1 čini 13,03% od ukupnog broja članova (brojka podvučena plavom crtom) kod kojih je prosečna zarada 796,66$ (isto podvučeno plavom crtom). Karijeru 2 čini 0,46% članova, Karijeru 3 0,23%, Karijeru 4 0.08% itd. Najveće zarade otpadaju na manje od 1% ukupnog broja članova kada se saberu procenti za Karijere 2 do 7, što se u potpunosti slaže sa statistikom da manje od 1% od ukupnog broja učesnika ostvaruje zaradu u mrežnom marketingu.

– Ceo izveštaj:

Po datom izveštaju 46% članova nije zaradilo ama baš ništa. 25% njih je odustalo u prvoj godini.

– Još jedna važna napomena: Američki izveštaj je dostupan jer je Lyoness obavezan Američkim zakonom da dostavi takav izveštaj. Nema tu nikakve dobre volje. Ko zna šta bi bilo kada bi Lyoness bio obavezan da dostavi isti takav izveštaj za sve zemlje gde je aktivan.

– Postoji izveštaj i za 2013. godinu, samo što nije izlistan na sajtu LSR-a, bez nekih većih promena u vezi zarada:

Lyoness US izveštaj za 2013.godinu

Broj članova se utrostručio ali su zarade nisu drastično povećale. 97,33% članova koje čine besplatno registrovani zarađuju na godišnjem nivou u proseku oko 24$, Karijera 1 (2,41% ukupnog broja članova) zarađuje godišnje 1.759,32$. Manje od 1% i dalje uzima najveću zaradu. 17% članova je odustalo nakon prve godine.

Autor LSR-a kaže: ČINJENICA – mnogi ne ostvaruju zaradu. Potom navodi da je tokom svog istraživanja i putovanja sreo poveći broj njih koji tvrde da nisu ništa ostvarili u Lyonessu. Kada ih je pitao mnogi su priznali da nisu učestvovali na neki način u vidu da nisu kupovali, nisu išli na treninge, nisu doveli nove potrošače i članove, nisu uveli nove firme partnere, ili su omanuli u svemu pomenutom. Ali zato je on razgovarao sa izrazitim brojem njih koji su ostvarili dobre i odlične rezultate, i kako je spreman da se zakune da je u svom istraživanju sreo bar 150 takvih koju spadaju u tu kategoriju uspešnih, i da svi oni ostvaruju zaradu u Lyoness-u.

 – Ne postoji ni jedan način na koji bi moglo da se provere ove tvrdnje. Takođe otpada da se ovakvi stavovi „uzmu zdravo za gotovo“ niti se mogu smatrati relevantnim.

ZAKLJUČAK.

Zaključak LSR-a započinje pitanjem: DA LI JE OVO PREVARA ? – Zatim nastavlja da je i sam imao problema da shvati ceo sistem ali da je nakon svih činjenica i razgovora video biznis u ranim fazama razvoja (primedba: Lyoness startovao 2003, LSR se pojavio 2013, nema ni govora o biznisu u ranim fazama) koji ima sve predispozicije da uzdrma svet, samo ako sredi svoje odnose sa javnošću i da stopira svoje članove da regrutuju nove ljude dok im prethodno ne kažu da mora da se radi.

– Već deceniju se vrti jedna te ista priča da je „biznis“ u razvoju i kako još uvek nije kasno uključiti se. To je psihološka tehnika manipulacije, gde se cilja na nesigurnost, strah (ako ne uđeš sad posle će biti kasno), pohlepu žrtve (neko drugi će uzeti tvoju „zaradu“) da bez mnogo razmišljanja prihvati tvrdnje poput gore pomenutih i posegne za novčanikom/karticom. Za lošu reputaciju krive se saradnici što nisu dobro savladali materijal, nisu pazili na seminarima, što su loše preneli poruku firme (prebacivanje lopte na drugu stranu i uobičajeno svaljivanje krivice na članove MLM-a za sve što ne valja).  Što se tiče odnosa sa javnošću, kod Lyoness-a su se u većini slučaja odnosili na papagajsko ponavljanje: „Mi nismo piramidalna šema, mi samo nudimo popuste i udružujemo potrošače“, tako da i nije bilo nekog konkretnog odnosa sa javnošću.

Za autora LSR-a je besmisleno da jedna kompanija ulaže toliko u svoj brend, u svoj sistem, u svoje obuke, ako je jezgro samog sistema Ponzi prevara, koja se može ugasiti u bilo kom trenutku.

– U ranijim koracima već je bilo objašnjeno (Korak 4.) šta su druge prevare radile kako bi sebe predstavile u pozitivnom i validnom svetlu.

LSR pita: da organizujete ilegalnu šemu, da li bi ste:

  1. Otvarali kancelarije u zemljama gde članovi lako mogu da Vas nađu ? – Kancelarije se otvaraju i zatvaraju. Poenta je da se u tim kancelarijama nalaze zaposleni radnici a ne organizatori same prevare.
  2. Sponzorisali velika sportska dešavanja ? – Pogledati Korak 4. i Stanford Finansijsku grupu
  3. Otvorili kompaniju za tri internacionalna sertifikata, i platili treću stranu za profesionalnu proveru ? – Lyoness sertifikati su obrađeni u Koraku 5, i da ponovim još jednom, ne odnose se na fantomsku i piramidalnu prodaju pozicija unutar Lyoness binarne matrice
  4. Vraćali 99% svih profita nazad u udruženje potrošača ? – Po Američkom izveštaju za 2012. i 2013, 99% članova zarađuje mizeriju u Lyoness-u.
  5. Uložili milione u sisteme i tehnologiju sa namerom da se mala preduzeća vrate prosečnom kupcu ?– pogledati Korak 12. za taj „čuveni“ Lyoness SME program
  6. Potrošili milione na reklamiranje i promociju besplatne kartice ? – pitanje je koliko su stvarno potrošili para na reklamiranje.
  7. Potrošili milione na obuku, sredstva za obuku, informacije, brošure i sisteme da bi se poboljšao brend i njegova funkcionalnost ? – jedan od predavača u Hrvatskoj se javno pohvalio kako je platio za Lyoness seminar oko 200 evra i da je išao tri puta na takav seminar dok nije naučio i zaradio 200 €…Što će reći: „Dao sam 600€ ali sam eto zaradio 200€“. Neke čudne MLM logike su u pitanju ali poenta je da putem tih seminara i obuka „firma“ uzima novac, debelo naplaćujući veću cenu karte i prodaju magle. Pretpostavljam unapred da će neko doći da izkomentariše upravo ovaj deo sa rečima: „plaćao si i školu dok nisi počeo da radiš“ – s tim što mene škola i fakultet nisu ubeđivali da je njihov put najbolji i najpametniji, da ih samo slepo sledim i da će mi samo tako obezbediti finansijsku nezavisnost, bolji život i sigurnu budućnost.
  8. Potrošili milione na šoping sistem, na najbolji katalog prodaje na svetu itd. ? – diskutabilno

Za kraj autor LSR-a ostavlja Vama samima da odlučite da li je Lyoness genijalna ideja ili veoma loša kompanija.

Ostavlja takođe i napomenu da je stav i mišljenje o Lyonessu proizvod njegovog ličnog istraživanja, raskrinkavanje lažnih informacija i skup zdravorazumskih činjenica. Da on nije zaposlen, niti radi za Lyoness već sve to radi uz slobodnu volju, besplatno kao strastven istraživač i borac za istinu. (Nema potrebe komentarisati, valjda je već sve jasno)

– LyonessScamReview.info je prestao da bude aktivan pre oko mesec dana. Više nema stava o Lyoness-u već samo poruka o parkiranom domenu. Arhiviran sajt dostupan je putem ovog LINK-a, dok je njegov mlađi brat lyonessscam.com još uvek živ. Kažem mlađi jer ima iste informacije kao i njegov stariji brat sem slika koje više nisu dostupne. Problem kod mlađeg brata jeste što je kod njega uočljiva pristrasnost već u samom startu:

– Ostaje pitanje, da li je pokretanje tužbe u Australiji i sve glasnija kritika u svetu doprinela gašenju sajta ? Drugi sajt u startu sam sebi puca u nogu (crvenom linijom označen deo gde se posetioci pozivaju da uđu u Lyoness), tako da sumnjam da će biti zastupljen poput prvog, čiji su link nenadmašno spamovali po internetu i pozivali se na njega kao relevantan izvor informacija. Jedan od učesnika na Lyoness seminaru u Beogradu tokom 2014. mi je potvrdio da su ga uputili na dotični sajt da se „informiše“ kada im je postavio nekoliko škakljivih pitanja u vezi ORF reportaže, kritikama na internetu i tužbama po Austriji i Švajcarskoj.


DODATAK:

Prvo moram da uputim izvinjenje svima kojima sam obećao da će ovaj članak o Lyoness-u biti odavno gotov. Bio je skoro gotov jedan primer ali sam odustao od objave jer nisam bio zadovoljan samom formom niti kvalitetom. Ideja je bila da jednim člankom objasnim sve i zbog rada na ovom članku, mnogi drugi su ostali na čekanju, uključujući i rad na drugom video klipu iz serijala SCnet. Najvažniji razlog zbog čega sam se usredsredio na ovaj članak leži u tome da je nova etapa u spajanju MLM-a i popusta počela sa Lyoness-om. Nije Lyoness taj koji je izmislio sam pristup ali se mora priznati da ga je razradio veoma detaljno. Kada pogledate obim svega što su učinili do sada kako bi ova prevara opstala što duže, jasno je zbog čega Lyoness mora da padne. Njegovim gašenjem, ugasiće se i drugi MLM klonovi poput SCnet-a, FlexKom-a  i slična fantomska udruženja potrošača.

Na žalost pisanje se odužilo u nedogled, najviše zbog moje odsutnosti i porodičnih/poslovnih obaveza. Ta etapa je, nadam se, završena i kao što među ovim fantomima kreće nova etapa sa Mastercard (naduvanim) partnerstvima, tako će i na ovom blogu krenuti nova etapa. Sledeće na redu je tema o Lyconetu, novom čedu Lyoness-a tj, kako je taj proces klasifikovao dr. Tejlor, produkt repiramidizacije Lyoness-a. Nakon toga ide SCnet, Herbalife video iz 2006 (veoma važan video), Calivita, GetEasy (iGetMania) itd.

Advertisements